احتمال تعطیلی تهران به دنبال افزایش شدت گرد و خاک

ضیائیان تاکید کرد: توصیه می‌شود به دلیل وقع این گرد و خاک از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری شود همچنین در سفرهای جاده‌ای هم تردد غیرضروری تا ۳ روز آینده نداشته باشیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: در جلسه اضطرار آلودگی هوا دستگاه های مختلف نظرات کارشناسی خود را ارائه خواهند کرد و احتمال تعطیلی در استان تهران وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

هواشناسی ایران / وزش باد شدید در اکثر مناطق کشور

حامد یزدی مهر گفت: براساس اعلام سازمان هواشناسی وضعیت نارنجی در تهران به وجود آمده و ما از شهروندان تهرانی و مخصوصا گروه‌های حساس می‌خواهیم تا امروز و فردا را از منزل خارج نشوند. به دلیل شرایط نامساعد هوا جلسه فوری اضطرار آلودگی هوا به ریاست استاندار تهران و دستگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در این جلسه همه شرایط بررسی خواهد شد و دستگاه‌های مختلف نظرات کارشناسی خود را ارائه خواهند کرد. احتمال تعطیلی در استان تهران نیز وجود خواهد داشت.

بر اساس اعلام مرکز کنترل کیفیت هوا، میانگین شاخص کیفیت هوای امروز تهران هم اکنون روی  ۴۹۱ و در شرایط خطرناک قرار دارد.

همچنین صادق ضیائیان در گفت و گو با  فارس درباره وضعیت گرد و خاک در هواب پایتخت و زمان عبور این گرد و خاک از آسمان تهران اظهار داشت: امروز شدت وقوع گرد و خاک در آسمان پایتخت بیشتر از روز آینده است این شرایط فردا کماکان با شدت کمتر نیز حاکم است و روز یکشنبه آسمان تهران خالی از گرد و خاک می شود.

وی افزود: در نوار غربی کشور با توجه به اینکه منبع عمده این گرد و خاک از عراق و سوریه بوده است، وقوع این شرایط با شدت بیشتری ادامه دارد.

وی ادامه داد: البته این گرد و خاک به علت وزش باد با گرد و غبار محلی هم مختلف شده است.

ضیائیان تصریح کرد: در مناطق غربی گرد و خاک ادامه دارد و تا روز یکشنبه در این مناطق شدت بیشتری خواهد داشت و دوشنبه هفته پیش رو کاهش می یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ما روز چهارشنبه هفته جاری نیز هشدار وقوع این گرد و خاک را اعلام کرده بودیم.

ضیائیان تاکید کرد: توصیه می‌شود به دلیل وقع این گرد و خاک از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری شود همچنین در سفرهای جاده‌ای هم تردد غیرضروری تا ۳ روز آینده نداشته باشیم.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت هم ضمن هشدار نسبت به آلودگی هوا شدید در نقاطی از کشور که دچار طوفان و گرد و غبار شده‌اند،‌ گفت: با توجه به تداوم این شرایط جوی تا فردا در مناطقی از جمله تهران،‌خوزستان و... وزارت بهداشت درخواست می‌کند تا مدارس فردا ( ۲۰ فروردین) به صورت غیرحضوری و مجازی فعال باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =