اجاره‌ بهای خوابگاه‌ها تا ۱۵ تیرماه روزانه محاسبه می‌شود

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: به منظور همراهی با شرایط دانشجویان اجاره‌ بهای خوابگاه‌ها تا ۱۵ تیرماه به صورت روزانه محاسبه می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسعود گنجی درباره نحوه دریافت اجاره بها از دانشجویان ساکن در خوابگاه ها از ۱۴ فروردین ماه، اظهار کرد: صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه ها اعلام کرد به منظور جلوگیری از وارد شدن ضرر و زیان مالی به دانشجویان اجاره بها خوابگاه ها روزانه و ماه به ماه از ۱۴ فروردین تا ۱۵ تیرماه محاسبه و از دانشجویان دریافت شود.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها اجازه ندارند اجاره بهای کامل یک ترم را از دانشجویان دریافت کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان همچنین درمورد تعداد دانشجویان در اتاق های خوابگاه‌ها گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تعداد دانشجویان در اتاق های خوابگاه ها به نکته ای اشاره نکرده است اما شرط اصلی و مهم برای اسکان در خوابگاه ها، تزریق سه دز واکسن کرونا است. 

گنجی در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویان ملزم به استفاده از ماسک در محیط خوابگاه ها و راهروها هستند ، خاطرنشان کرد: این شرایط با توجه به آبی، زرد، قرمز یا نارنجی بودن شهرها کاملاً متفاوت است و نمی توان یک نسخه واحد برای کل خوابگاه ها در نظر گرفت.

وی ادامه داد: تصمیم گیری در این زمینه در خصوص شرایط شهرها متفاوت است و تاکید کرده ایم برای سلامتی دانشجویان در خوابگاه ها حتما از ماسک استفاده کنند.

ارایه تسهیلات خوابگاهی به دانشجویان فاقد سنوات

مشاور وزیر علوم همچنین درباره دانشجویانی که سنوات آنها به اتمام رسیده است اما دانش آموخته نشده اند و متقاضی استفاده از خوابگاه هستند، گفت: اگر این موضوع ناشی از کرونا باشد، تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته ایم که شامل دانشجویان ورودی کارشناسی ارشد ۹۸ یا ۹۹ می شود اما به دانشجویانی که ۱۲ ترم گذرانده باشند، تسهیلاتی ارایه نمی دهیم. 

گنجی درمورد ارایه خوابگاه خودگردان به دانشجویان شهریه پرداز که دانشگاه ها تعهدی در ارایه خوابگاه به این گروه ندارند هم اظهار داشت: دانشگاه ها در حالت عادی تعهدی به دانشجویان شهریه پرداز در ارایه خوابگاه ندارند اما صندوق رفاه دانشجویان در این زمینه تمهیداتی برای دانشجویان شهریه پرداز اندیشید و به دانشگاه ها اعلام کرد.

وی یادآور شد: تاکنون ارایه ۱۱۵ خوابگاه خودگردان تصویب شده است و تا چند روز آینده با توجه به ثبت نام دانشجویان متقاضی، خوابگاه در اختیار آنها قرار می گیرد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان همچنین درباره آمادگی خوابگاه های کشور برای اسکان دانشجویان تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد خوابگاه های دانشگاه های دولتی آماده پذیرش دانشجویان هستند. 

نحوه ارایه وعده های غذا متناسب با وضعیت شهرها

گنجی درمورد نحوه سرو غذا به دانشجویان در قالب استفاده از  رستوران دانشگاه یا تهیه بسته های غذایی، گفت: وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرها مهم است، اگر شرایط در شهری عادی باشد، دانشجویان امکان استفاده از سلف به صورت گروهی دارند. در غیر این صورت، دانشگاه ها تمهیدات لازم برای سرو غذا در نظر می گیرند.

گفتنی است ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه ششم فروردین که به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور برگزار شد، ‌تصویب کرد که مدارس و دانشگاه‌ها در سراسر کشور از روز یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ حضوری فعالیت داشته باشند.

بر اساس این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید از ۱۴ فروردین ماه بازگشایی شد و به همین منظور یک بازنگری در پروتکل بهداشتی بازگشایی انجام شد. حفظ سلامت دانشجویان اصل اساسی در آموزش حضوری است و بر این اساس تزریق واکسن کرونا، شرط اصلی برای شرکت دانشجویان در کلاس های درس و خوابگاه ها اعلام شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1135804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =