پیش بینی بورس شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: شنبه و یکشنبه روزهای بسیار مهمی برای بازار هستند. چراکه شاخص در نقطه مقاومتی مهمی قرار دارد و احتمال ریزش آن هست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل بورس در هفته کاری که گذشت از عدد یک میلیون و ۴۶۱ هزار واحد به یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحد رسید و رشد کمتر از یک درصدی داشت.

در چهار روز کاری که بازار داشت ارزش معاملات چیزی حدود ۲۴ هزار و ۳۲۷ میلیارد تومان بود. میانگین روزانه ارزش معاملات در هفته‌ای که گذشت ۶ هزار و ۸۱ میلیارد تومان به دست آمد که تقریبا از مهر تا کنون یک رکورد محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

پایان هفته کاری بورس با قرمزپوشی/ بازار سهام سبز می‌شود؟

بازار در روز یکشنبه شاهد ورود ۵۳۲ میلیارد تومان پول حقیقی بود، اما سه روز بعد آن خروج پول را تجربه کرد. یعنی دوشنبه ۳۵۰ میلیارد تومان، سه شنبه ۵۰ میلیارد تومان و چهارشنبه ۲۶۵ میلیارد تومان خروج پول حقیقی برای بازار رقم خورد.

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: معاملات روز شنبه بورس در مقایسه با معاملات روزها و هفته‌های اخیر متفاوت‌تر خواهد بود. احتمالا شاهد روز پر عرضه‌ای برای بازار باشیم.

وی توضیح ‌می‌دهد: بورس روز شنبه تحت تاثیر آخرین روز معاملاتی  هفته اخیر یعنی چهارشنبه است. روز چهارشنبه با روند مثبت آغاز شد اما در میان راه به واسطه بازگشایی خگستر سهام خودرویی و اغلب سهم‌های موجود در بازار حجم زیادی خوردند و باعث شد که شاخص منفی شود.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: شنبه و یکشنبه روزهای بسیار مهمی برای بازار هستند. چراکه شاخص در نقطه مقاومتی مهمی قرار دارد و احتمال ریزش آن هست. ولی با توجه به حجم و ورود نقدینگی به بورس می‌توان گفت که شانس کمی برای ریزش داریم و اگر همچنان ارزش و حجم معاملات بالا باشد به بورس باید امیدوار بود.

منبع: تجارت‌نیوز

انتهای پیام /

کد خبر: 1135826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =