عراق نیازمند تغییرات بنیادین است / افراد بانفوذ اجازه هیچ گونه تغییری را نمی‌دهند

اثیل النجیفی با اشاره به اینکه نظام عراق با بحران ساختاری جدی مواجه است، اظهار کرد: حتی در صورت تشکیل دولت در مقطع کنونی، احتمالا اعضای دولت جدید با مشکلات بزرگی در آینده روبرو خواهند بود.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، بحران سیاسی در عراق روز به روز بغرنج‌تر می‌شود و حتی صحبت از احتمال انحلال پارلمان این کشور به میان آمده است. اگرچه رهبر جریان صدر به تازگی یک مهلت 40 روزه به منظور تشکیل دولت برای چارچوب هماهنگی تعیین کرده اما با توجه به شدت اختلافات بین جریان‌های سیاسی مختلف در این کشور، به نظر نمی‌رسد که آنها نیز توفیقی در تشکیل دولت و حل مشکلات سیاسی این کشور داشته باشند.

اثیل النجیفی –سیاستمدار عراقی و استاندار سابق نینوا- نیز در مصاحبه خود با خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز به همین مسئله اشاره کرد. از نظر وی، نظام عراق با بحران ساختاری جدی مواجه است. این سیاستمدار عراقی معتقد است که حتی در صورت تشکیل دولت در مقطع کنونی، احتمالا اعضای دولت جدید با مشکلات بزرگی در آینده روبرو خواهند بود.

النجیفی در خصوص احتمال انحلال پارلمان عراق نیز اظهار کرد: این مسئله دیگر اهمیتی برای مردم عراق ندارد و در صورت انحلال پارلمان، مردم این کشور در انتخابات جدید شرکت نخواهند کرد. وی راه حل برون رفت از مشکلات عراق را تغییر اساسی در فرایندهای سیاسی این کشور می‌داند اما معتقد است افرادی که اکنون دارای نفوذ سیاسی هستند، اجازه هیچ گونه تغییری را نخواهند داد.

استاندار سابق نینوا در پاسخ به سوالی در خصوص مقصران وضع موجود گفت نمی‌خواهد کسی را متهم کند و مشکل را ناشی از ضعف ساختاری می‌داند. وی ادامه داد: در حال حاضر فساد و فرقه گرایی در عراق حاکم است و برای نجات عراق باید دست به تغییرات بنیادین زد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =