ثبت‌نام با تاخیر کنکور ارشد پزشکی از فردا آغاز می‌شود/ برگزاری آزمون در ۵ و ۶ خردادماه

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور گفت: ثبت‌نام با تاخیر آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ از فردا ۲۱ فروردین ماه آغاز می‌شود.

محمد مهدی نوروز شمسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: ثبت‌نام این آزمون از ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ آغاز شده بود و  ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ به پایان رسید.

وی ادامه داد: با توجه درخواست داوطلبان، مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور فرصت مجددی برای ثبت نام جدید یا تصحیح اطلاعات داوطلبان در نظر گفته است، به همین منظور متقاضیان می‌توانند از فردا یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ نسبت به ثبت‌نام جدید یا ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند. مهلت ثبت‌نام با تاخیر داوطلبان سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور گفت: آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در روزهای ۵ و ۶ خردادماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. کارت ورود به جلسه آزمون نیز در هفته منتهی به آزمون از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور توزیع خواهد شد. 

گفتنی است جمع ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به میزان ۴ هزار و ۱۱۹ نفر تعیین شده است که از این میان تعداد ۳ هزار و ۴۸ نفر به ظرفیت عادی و یک هزار و ۷۱ نفر به ظرفیت شهریه پرداز اختصاص دارد.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، داوطلبانی که موفق به ثبت نام نشده یا می‌خواهند ثبت نام جدید انجام دهند یا فقط یک رشته امتحانی ثبت نام کرده اند و در رشته امتحانی دوم نیز می خواهند ثبت نام کنند، در می‌توانند نسبت به ثبت‌نام با تاخیر این آزمون اقدام کنند. افرادی که نیاز به تصحیح و ویرایش اطلاعات و مدارک خود یا ارسال مدارک جدید داشته و افرادی که هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و از بانک مربوطه کد پیگیری پرداخت موفقیت آمیز را دریافت کرده اند، ولی به دلیل اتمام مهلت ثبت نام و یا دلایل دیگر، نتوانسته اند ثبت نام کنند نیز می‌توانند از ۲۱ تا ۲۳ فروردین ماه نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند.

افرادی که هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و از درگاه مربوطه یا بانک مربوطه کد پیگیری پرداخت موفقیت آمیز را دریافت کرده‌اند، ولی با خطای عدم پرداخت هزینه ثبت نام در سامانه ثبت نام مرکز سنجش آموزش پزشکی مواجه شده اند، درخواست خود را با درج کد پیگیری مطابق صفحه ٢ دفترچه راهنمای ثبت نام در قسمت پرداخت هزینه، ارسال کنند تا بررسی لازم صورت گیرد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1135857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =