تاکتیک‌های کرملین در مورد اوکراین مدام در حال تغییر هستند / اقدامات نظامی بر دونباس متمرکز خواهد شد

آندره کورتونوف با بیان اینکه امیدوار است این جنگ به زودی پایان یابد، خاطر نشان کرد: تاکتیک‌های کرملین در حال تغییر است و احتمالا از این پس بیشتر تلاش‌های نظامی بر دونباس متمرکز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، حدود پنجاه روز از آغاز جنگ اوکراین گذشته است و درگیری بین دو طرف همچنان ادامه دارد. اگرچه تا کنون بخش‌هایی از اوکراین به اشغال روسیه درآمده و آسیب‌های بسیار جدی به زیرساخت‌های این کشور وارد شده است، اما هدف اعلامی اولیه روسیه یعنی تسلط بر کیف همچنان محقق نشده است. از طرف دیگر، علیرغم تبلیغات رسانه‌ای غربی‌ها و اعلام حمایت از اوکراین، اقدامی فراتر از تحریم‌های اقتصادی نیز به منظور تلاش برای فشار بر روسیه برای پایان دادن به جنگ انجام نشده است. شرایط جاری حاکی از ادامه دار بودن این درگیری است. همین موضوع در مصاحبه‌ای با «دکتر آندره کورتونوف» -دیپلمات برجسته روسی و مدیرکل شورای امور بین المللی روسیه- مورد بررسی قرار گرفت.

متن کامل این مصاحبه بدین شرح است:

- با توجه به گذشت بیش از یک ماه از آغاز حمله روسیه به اوکراین، فکر می‌کنید اهداف اولیه پوتین از این جنگ محقق شده است؟

ما دقیق نمی‌دانیم که اهداف این عملیات چه بوده است. بنابراین، تشخیص اینکه آیا اهداف به دست آمده یا خیر، دشوار است. با این حال، واضح است که تاکتیک‌های کرملین در حال تغییر است؛ از این پس بیشتر تلاش‌های نظامی بر دونباس متمرکز خواهد بود. دو جمهوری جداشده دونباس به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخته شدند.

- فکر می‌کنید این جنگ تا چه زمانی ادامه خواهد یافت و سناریوهای محتمل در خصوص پایان این جنگ چه هستند؟

فکر می‌کنم که اکنون نمی‌توان سناریوی دقیق پایان این جنگ را تشریح کرد. فقط باید امیدوار باشیم که این عملیات نظامی به زودی پایان یابد و تا چندین ماه یا حتی سال‌ها ادامه نداشته باشد. اوکراین بی‌طرف خواهد ماند، اما امنیت آن توسط قدرت‌های بزرگ تضمین خواهد شد. برخی محدودیت‌ها برای ارتش اوکراین و برخی قوانین علیه «تجلیل از نازیسم» به وجود خواهد آمد.

- بعد از حوادث بوچا افکار عمومی در غرب خواستار فشار بیشتر از سوی دولت‌هایشان برای پایان دادن به این جنگ شدند. از نظر شما احتمال مداخله مستقیم غربی‌ها در این جنگ وجود دارد؟

به دلیل خطرات مرتبط با افزایش درگیری تا سطح هسته‌ای، دخالت مستقیم نظامی غرب همچنان بعید به نظر می‌رسد. با این حال، سطح کمک‌های نظامی غرب به اوکراین افزایش خواهد یافت تا از این طریق مقاومت اوکراین را مستحکم‌تر کنند.

- به عنوان آخرین سوال، روسیه چطور با تاثیرات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها مقابله خواهد کرد و آیا برنامه‌ای برای کاهش آثار اقتصادی آن دارد؟

احتمالا تاثیر تحریم‌ها با گذشت زمان افزایش بیابد و روس‌ها کاهش استانداردهای زندگی را تجربه خواهند کرد. البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که سیستم اقتصادی روسیه کاملا منعطف و انطباق‌پذیر است و در آینده نزدیک دچار فروپاشی نخواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =