هشدار اورژانس به سالمندان و کودکان به دلیل آلودگی هوا

رییس اورژانس کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل آلودگی هوا، وضعیت تهران خوب نیست، گفت: به افراد سالمند، کودکان خردسال و بیماران دارای مشکلات ریوی هشدار داده می شود که از منزل خارج نشوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، براساس اعلام شرکت کیفیت هوای تهران اکنون شاخص آلودگی هوای تهران روی شاخص ۳۳۲ قرار داد و در این وضعیت کیفیت هوا نامناسب برای همه افراد جامعه است.

بیشتر بخوانید

سازمان هواشناسی: توسعه گردوخاک در پی وزش باد شدید

براساس اعلام این شرکت روز گذشته (۱۹ فروردین ماه) شاخص آلودگی هوای تهران رقم بالای ۵۰۰ و وضعیت هشدار برای این شهر را نشان می داد که قرار بود با تصمیم کمیته اضطرار هوای تهران و پس از آخرین تصاویر ماهواره‌ای و جمع‌بندی نظرات سازمان هواشناسی برای تعطیلی مدارس و ادارات تصمیم گیری شود که در نهایت رای به فعال بودن آنها داده شد.

به همین منظور پس از این موضوعات مطرح شده و پایین آمدن شاخص آلودگی هوا تا حدودی، مدارس و ادارات تهران تعطیل نشد اما همچنان وضعیت هوای تهران مطلوب نیست که در این باره جعفر میعادفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا اظهارداشت: به دلیل استقرار آلودگی هوای تهران همچنان به افراد مسن و افرادی که مشکل ریوی دارند، توصیه می شود که از منزل خارج نشوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت آلودگی هوای تهران خوب نیست و کودکان باید ترجیحا از منزل خارج نشوند، ورزشکاران نیز باید نسبت به لغو برنامه های ورزشی خود اقدام کنند، در این باید به نوعی خودمراقبتی داشته باشند.

میعادفر معتقد است مردم باید در چنین شرایطی مراقبت های لازم را انجام دهند تا شرایط هوای تهران بهتر شود چون براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، برای استان تهران باران در راه است و اگر بارش باران را شاهد باشیم به طور قطع وضعیت بهتر خواهد شد.

وی در عین حال ادامه داد: در صورتی که وضعیت شاخص آلودگی هوای تهران به اینگونه باشد، اوضاع مطلوب نخواهد بود.

رییس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: برای استقرار نیروی اورژانس در همه شهرهای بزرگ و آلوده آمادگی داریم و در تهران در ۵ تا ۶ نقطه شهر اتوبوس‌آمبولانس ها فعال هستند.

میعادفر به مردم توصیه کرد در صورت بروز هرگونه علایم تنگی نفس و علایم تنفسی با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1135979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =