تهران برای دومین روز آلوده ترین شهر جهان شد

تهران برای دومین روز پیاپی غرق در آلودگی شدید و گرد و غبار فراوان است و شاخص آلودگی ۲۴ گذشتۀ پایتخت، ۳۳۲ بوده است. این شاخص دیروز به مرز ۵۰۰ رسیده بود و حالا با کاهش اندک، از محدوده «خطرناک» به محدوده «ناسالم» رسیده اما شهر تعطیل نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آلودگی هوای تهران از روز پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت آغاز شد و روز گذشته به اوج خود رسید به‌گونه‌ای که بسیاری از مناطق تهران با رسیدن به شاخص 500، در وضعیت «خطرناک» قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید کیفیت هوای تهران در وضعیت قرمز قرار گرفت

تهران که در دو روز گذشته لقب «آلوده‌ترین شهر جهان» را کسب کرده، در سال‌های اخیر با بحران غلظت آلاینده‌ها و ذرات معلق در هوا مواجه بوده است.

 موج اخیر آلودگی هوا دست‌کم تا ساعات پایانی روز یک‌شنبه ادامه خواهد داشت و بر میزان آن افزوده خواهد شد.

با وجود مخالفت استانداری تهران با تعطیلی مدارس و ادارات این شهر، جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در رشته‌ توییتی گفت، تعطیلی مدارس و ادارات راه‌حل نبوده و تنها «مُسکِنی برای گذر از وضعیت بحرانی است.»

به گفته محمد مهدی میرزایی قمی، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلودگی اخیر پایتخت، ناشی از پدیده «تغییر اقلیمی، خشکسالی و بیابان‌زدایی» است.

بحران آلودگی هوا در ایران منحصر به شهر تهران نیست. شهر اهواز و دیگر شهرستان‌های استان خوزستان در سال‌های گذشته در وضعیت «خطرناک» بوده‌اند.

اداره کل محیط زیست استان خوزستان سال گذشته اعلام کرده بود، آلودگی هوا در اهواز به 10 برابر حد مجاز رسیده و وضعیت در دیگر شهرهای این استان نیز سفید نیست.

بر اساس آمار وزارت بهداشت ایران، آلودگی هوا در تهران سالانه دست‌کم باعث مرگ 33 هزار نفر می‌شود.

محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نیز ضمن هشدار نسبت به آلودگی اخیر پایتخت ایران گفت: «در چنین مواقعی مراجعه به اورژانس‌های بیمارستانی و ایستگاه‌های سیار 4 برابر افزایش می‌یابد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1135991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =