انتشار لیست ابربدهکاران بانکی دردی را دوا نمی‌کند/ قوه قضائیه باید وارد شود

یک کارشناس اقتصادی گفت: انتشار لیست ابربدهکاران بانکی دردی را دوا نمی‌کند و باید قوه قضائیه به این مساله وارد شود.

علی اکبر نیکو اقبال در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص انتشار لیست ابربدهکاران بانکی و تاثیر آن در سیستم اقتصادی گفت: قبلا هم صحبت از انتشار لیست بدهکاران می‌‎شد. حتی به خاطر دارم در زمان انتخابات صحبت از ۱۱ بدهکار کلان بانکی شد. به نظرم لیست بدهکاران بانکی از گذشته همیشه مطرح بوده و اتفاق تازه‌ای نیست. حالا که به صورت جزئی منتشر شده هم دردی را دوا نمی‌کند.

بیشتر بخوانید

بانک صادرات، تجارت و رفاه کارگران هم اسامی بدهکاران خود را اعلام کردند + اسامی

وی ادامه داد: یک برنامه و خواست جمعی وجود ندارد که با این افراد برخورد شود. چرا که بسیاری از آنها به قدرت‌های اقتصادی کشور وصل هستند. روز به روز تعداد سرمایه‌داران بزرگ که حتی مالیات نمی‌دهند، بیشتر می‌شود و گویا برخوردی با آنها نمی‌شود.

نیکواقبال گفت: تا قبل از این هیچ کس دوست نداشت به عنوان فرد بدنام شناخته شود ولی حالا آنقدر عادی شده که اسم ابربدهکار و ثروتمند اعلام می‌شود و اتفاقی نمی‌افتد. به نظر می‌رسد قوه قضائیه باید به صورت جدی به این مساله ورود کند.

این کارشناس اقتصادی گفت: حدود ۴۵ درصد اقتصاد ما، زیرزمینی است. یعنی افرادی در آن فعال هستند که شناسایی نمی‌شوند، درآمدهای هنگفت به جیب می‌زنند و مالیات هم نمی‌دهند. به نظر نمی‌رسد که با این روال بتوان در تعدیل ثروت قدمی برداشت. سالی ۲۰ تا ۵۰ میلیارد دلار فرار سرمایه اتفاق می‌افتد که به نظر می‌رسد همین ابربدهکاران هستند.

کد خبر: 1136111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =