پیش بینی بورس دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

بورس امروز رشد ۱۵ هزار واحدی را تجربه کرد و در کانال ۱٫۴ میلیونی باقی ماند. کارشناسان عقیده دارند که بورس در بلند مدت مثبت و سودده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، وحید نکویی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: شاخص کل بورس در نیمه شهریورماه پارسال به یک میلیون و ۵۷۵ هزار واحد رسیده بود. اما در ادامه با چهار نزول پی‌درپی افت کرد و شاخص نتوانست به محدوده قبلی خود برسد.

وی ادامه می‌دهد: در نهایت بهمن ماه شاخص کل بورس به محدود یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحد رسید. پس از آن یک حرکت جدید صعودی را آغاز کرد و به یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد رسید. اما تا روزهای پایانی سال در آن محدوده ماند و صعود اخیر شروع شد و نهایتا ۱۶ فروردین ماه به یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحد رسید. سه گام صعودی اخیر از یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحد تا یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحد بود.

واکنش بورس به سهام خودرویی

نکویی توضیح می‌دهد: بر اساس تحلیل تکنیکال شاخص کل و هم‌وزن می‌تواند بعد از سه موج صعود و رسیدن به تلاقی چند سطح مقاومتی خود از دیدگاه تکنیکال اصلاح کند. هر چند شاخص کل و شاخص هم‌وزن بورس به محدوده هایی رسیده‌اند که انتظار اصلاح از آنها را داریم. اما از دیدگاه تابلو و تحلیل سنتیمنتال بازار سهام به اخبار خوب واکنش بیشتری نشان می‌دهد. در حال حاضر توجه بازار به لیدرهای بازار بیشتر است. بعد از اتفاقات گروه خودرویی واگذاری بلوکی سهام سایپا و خودرو سرانه‌های خرید این نمادها را به سرعت بالا رفت.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار می‌کند: ورود پول به کدهای خاص که مبهم است نشان می‌دهد افراد خاص با مقاصد خاص قصد سرمایه گذاری دارند به نظر بازار نگرانی خاصی ندارد. این اصلاح را به خوبی پشت سر بگذارد گروه غذایی و دارویی هرچند که بخاطر حذف ارز ترجیحی می توانند مورد توجه قرار بگیرند. اما عدم شفافیت دولت در اعلام سیاست‌های نرخ‌گذاری و تاکید رئیس جمهور بر کنترل قیمت‌ها و بالا نرفتن نرخ فروش ریسک خرید این سهام را بالا برد

نکویی در نهایت می‌گوید: به علت اثرات جنگ روسیه و اوکراین، طبق پیش‌بینی‌ها تا ۱۸ ماه دیگر تقاضا برای خرید نفت و کالاها بالا است. همچنین گروه پالایشی و کامودیتی‌محور نیز قابل تامل هستند. در مجموع به نظر می‌رسد با وجود تقاضای مناسبی که در بازار وجود دارد. ورود پولی که در بازار صورت می‌گیرد و افزایش حجم معاملات روزانه عبور از مقاومت یک میلیون و ۴۹۰ دور از ذهن نیست و بازار در شرایط فعلی زیاد جای نگرانی و اصلاح ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =