سفارت افغانستان در روسیه به طالبان تحویل داده شد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، سفارت افغانستان در مسکو را به نماینده طالبان تحویل داده است، اما تصریح کرد این کار به معنای به رسمیت شناختن دولت طالبان نیست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری خامه‌پرس، وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که سفارت این کشور در مسکو رسما به دیپلمات‌های اعزامی «امارت اسلامی افغانستان» تحویل داده شد.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی این وزارتخانه ضمن تشکر از دولت روسیه، در توییتر نوشت، این اقدام تقویت روابط دوجانبه و تمهیدات خدمات افغانستان در روسیه را تسهیل می‌بخشد.

بلخی در ادامه توییت خود نوشت، «امارت اسلامی افغانستان، به عنوان دولت قانونی این کشور، حق دارد تا نهادهای سیاسی این افغانستان در خارج از کشور را مدیریت کرده و با دنیا تعامل متعهدانه داشته باشد.»

با این حال، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که این اقدام به معنای به رسمیت شناختن دولت طالبان نیست. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: برای به رسمیت شناختن رسمی دولت افغانستان هنوز خیلی زود است.

علاوه‌ بر روسیه، ازبکستان، پاکستان، ترکمنستان و چین نیز میزبان دیپلمات‌هایی از سوی دولت طالبان بوده‌اند، اما روسیه نخستین کشور قدرتمندی است که سفارت افغانستان در کشورش را در اختیار طالبان قرار داده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1136149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =