ایران هرگز به سمت ساخت سلاح اتمی نرفته و نخواهد رفت/ تربیت بهترین فارغ‌التحصیلان حوزه اتمی در کشور

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: ما امروز می‌توانیم با قدرت بگوییم که در بحث هسته‌ای، در کنار سایر فناوری‌ها، با مهار فناوری و انرژی هسته‌ای که به معنای تکمیل چرخه سوخت هسته‌ای در کشور است، و با تربیت نیروی انسانی متخصص اقتدار لازم را به دست آوردیم.

سید محمودرضا آقامیری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: یکی از مولفه‌های اقتدار هر کشوری توانایی‌های علمی و فناوری آن کشور در تمام حوزه‌هاست؛ ما امروز می‌توانیم با قدرت بگوییم که در بحث هسته‌ای، در کنار سایر قناوری‌ها، با مهار فناوری و انرژی هسته‌ای که به معنای تکمیل چرخه سوخت هسته‌ای در کشور است، و با تربیت نیروی انسانی متخصص اقتدار لازم را به دست آوردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، در خصوص تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه انرژی هسته‌ای گفت: امروزه بهترین فارغ‎التحصیلان در حوزه انرژی اتمی در کشور ما تربیت می‌شوند و کشور را در جایگاهی از اقتدار قرار دادند که شش کشور را مجبور به نشستن پای میز مذاکره کرده است؛ این موارد همگی نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارد اما این بدان معنا نیست که ما قصد دستیابی به سلاح هسته‌ای را داریم.

آقامیری در مورد میزان توانمندی هسته‌ای و عدم حرکت جمهوری اسلامی به سمت سلاح هسته‌‎ای یا سلاح‌های مشابه گفت: توانایی ما در تکامل چرخه سوخت هسته‌ای و فناوری انرژی اتمی به معنای تمایل ما به ساخت سلاح هسته‌ای و یا سلاح‌های مشابه نیست. البته کسی که توانایی مهار این فناوری را داشته باشد، طبیعتاً توانایی سایر کارها و فعالیت‌ها در این حوزه را دارد؛ اما با توجه به فتوای مقام معظم رهبری در خصوص حرمت استفاده و توسعه سلاح‌ هسته‌ای و سلاح‌های کشتار جمعی، ایران به هیچ عنوان به سمت ساخت این تجهیزان نرفته، نمی‌رود و در برنامه‌های آینده کشور نیز نخواهد بود. اینکه ما در فناوری هسته‌ای بدون اتکا به دیگران توانستیم روی پای خود بایستیم به معنای کسب افتداری است که در پرتو آن ما توانستیم حق مسلم خود را که شعار ملت ایران نیز بوده است کسب کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =