فقدان خوابگاه خودگردان در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی/ آموزش تمامی دانشجویان کارشناسی هنوز حضوری نشده است

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در حال حاضر دانشجویان شبانه دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی فاقد خوابگاه هستند، دانشگاه پیش از شیوع ویروس کرونا با چند مرکز خوابگاه خودگردان قرار داد داشت اما به دلیل حضوری نبودن آموزش در دروان کرونا، قرارداد این خوابگاه‌ها با دانشگاه لغو شد.

محمد مهدی  حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز  درباره نحوه حضوری شدن آموزش در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اظهار کرد: در حال حاضر آموزش دانشجویان ورودی ۹۹ مقطع کارشناسی حضوری شده و خوابگاه در اختیارشان قرار گرفته است، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که دارای واحدهای عملی هستند نیز در دانشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در نظر دارد پس از عید فطر تمامی ورودی‌های هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را به جز ورودی ۱۴۰۰ مقطع کارشناسی حضوری کند، با این وجود خوابگاه‌ها پس از ماه مبارک رمضان نیز باید با تمامی ظرفیت خود فعالیت داشته باشند.

این فعال صنفی دانشجویی یکی  از اصلی‌ترین مشکلات دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی را کمبود خوابگاه عنوان کرد و گفت: دانشگاه ما نیز از تمامی ظرفیت خوابگاه‌ها استفاده می‌کند و این موضوع خطر ابتلا به کرونا را در بین دانشجویان افزایش می‌دهد. در حال حاضر بسیاری از دانشجویان دختر در زمینه تامین خوابگاه با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: شورای صنفی دبیر خواجه نصیرالدین طویسی و مسئولان این دانشگاه با نهادهایی مانند آستان قدس رضوی و سازمان اوقاف در راستای اسکان دانشجویان در خوابگاه رایزنی کرده اما تا کنون این پیگیری‌ها به نتیجه مشخصی نرسیده است. مشکل کمبود خوابگاه در صورت تکمیل ظرفیت ۱۰۰ درصدی اتاق‌ها، برای دانشجویان پسر دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی وجود ندارد.

حسنی با بیان اینکه بازگشایی دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی به صورت پلکانی صورت گرفته خاطرنشان کرد: در این صورت ورود دانشجویان به دانشگاه مدیریت شده و به یک باره حجم بسیار زیادی از دانشجویان وارد دانشگاه نخواهند شد.

به گفته دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی؛ امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه برای دانشجویان تمامی مقاطع به صورت حضوری برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشجویان شبانه دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی فاقد خوابگاه هستند خاطرنشان کرد: دانشگاه پیش از شیوع ویروس کرونا با چند مرکز خوابگاه خودگردان قرار داد داشته و دانشجویان نوبت دوم در این خوابگاه‌ها ساکن می‌شدند. پس از شیوع کرونا، خوابگاه‌های خودگردان  به علت حضوری نبودن آموزش، تعطیل شده و قرارددادشان نیز با دانشگاه لغو شد. 

حسنی بیان کرد: در حال حاضر  به نظر می‌رسد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی توان مالی کافی برای عقد قرارداد مجدد با خوابگاه‌های خودگردان را ندارد، همین امر منجر به ایجاد مشکل برای دانشجویان شبانه شده است.

وی درباره نحوه بازگشایی دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: متاسفانه بازگشایی دانشگاه‌ها به صورت یکباره و شتبابزده صورت گرفت و در حال حاضر اکثر دانشگاه‌ها با مشکل کمبود خوابگاه مواجه هستند؛ ای کاش بازگشایی دانشگاه‌ها با برنامه‌ریزی بیشتری انجام می‌شد. حدود ۳۰ شورای صنفی دانشگاه‌های کشور در این باره به رئیس جمهور نامه نوشته و دغدغه‌های دانشجویان را منعکس کردند. شوراهای صنفی با اصل بازگشایی دانشگاه‌ها مخالف نیستند؛ بلکه با روند شتابزده حضوری شدن آموزش مخالف‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =