مکاتبه بنیاد مسکن تهران با وزارتخانه برای حل مشکل متقاضیان مسکن ملی

روابط عمومی بنیاد مسکن تهران اطلاعات تازه‌ای را در خصوص مشکلات ایجاد شده برای برخی متقاضیان مسکن ملی ارائه کرد.

میثم امینی مدیر روابط عمومی بنیاد مسکن تهران در خصوص مشکل پیش آمده برای برخی متقاضیان مسکن ملی و ثبت اشتباه محل مورد تقاضا، به خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، گفت: تمام روال ثبت نام، پذیرش مردم، قواعد و آیین نامه های سامانه نهضت ملی مسکن به عهده وزارت راه و شهرسازی است. مساله دوم این است که مثل تمام ثبت‌نام‌های مرسوم، قواعدی وجود دارد که متقاضیان باید به آن توجه می‌کردند.

بیشتر بخوانید

سردرگمی متقاضیان مسکن ملی/ امکان اصلاح اشتباه در ثبت‌نام وجود دارد؟

وی ادامه داد: طبیعی است که اگر توجهی به بخش‌های مختلف آن نشود، در ثبت‌نام‌شان مشکل ایجاد خواهد شد. در خود بندهای آیین‌نامه نهضت ملی مسکن، به صراحت عنوان شده که ساکنان شهر تهران فقط در شهرهای پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رابط کریم امکان ارائه درخواست دارند. معمولا متقاضیان به درستی به این موارد دقت نمی‌کنند و مشکلاتی برایشان به وجود می‌آید. در مورد اخیر هم برخی به اشتباه رودهن و دماوند را انتخاب کرده‌اند که قبلا به صراحت قید شده بود امکان انتخاب برایشان وجود ندارد.  

مدیر روابط عمومی بنیاد مسکن تهران عنوان کرد: طبق ضوابط خود وزارت مسکن، این افراد امکان دریافت تسهیلات از رودهن و دماوند را ندارند چون باید حتما بومی این منطقه باشند. این افراد می‌توانند بر اساس بند ب و ج نسبت به اصلاح تقاضای خود اقدام کنند. البته با توجه به اینکه سایت باید برای اصلاحات باز شود، بنیاد مسکن در حال ارائه درخواست به وزارت راه و شهرسازی است تا در صورت امکان، سایت برای این افراد باز شود و درخواست‌شان را اصلاح کنند.

امینی گفت: البته بنیاد مسکن تهران تنها مجری کار است و اختیار در حوزه وزارت راه و شهرسازی است. یعنی ممکن است وزارتخانه این مساله را نپذیرد چون پیش از این و در اواخر سال قبل مهلت اصلاح به این افراد داده شده بود. نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که عموم مردم از طریق کافی نت اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند و این مراکز برای نهایی کردن ثبت نام و سرعت عمل، خطای ارائه شده در سایت را نادیده گرفته‌اند و احتمالا این مشکل ایجاد شده است. متقاضیان همیشه باید موارد مربوطه را به درستی مطالعه کنند.

کد خبر: 1136216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سهیلا رضایی IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      سلام من چهار سال سابقه سکونت در استان تهران را دارم رفتم پرند قبول نکردن چکار کنم لطف کنید راهنماییم کنید