قیمت گوشت گوسفندی ۱۵ هزار تومان کاهش یافت

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی قیمت این نوع گوشت در بازار خبر داد و گفت: تقاضا برای گوشت به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، به شدت کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،  علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، وضعیت بازار گوشت را آرام توصیف کرد و گفت: بازار به شدت دچار رکود شده و قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

قیمت جدید گوشت اعلام شد  

حل مشکل گوشت در دوران ناصرالدین شاه + فیلم

وی اضافه کرد: بسیاری از همکاران ما ساعت‌ها جلو مغازه‌های خود می‌ایستند ولی کسی برای خرید مراجعه نمی‌کند، چرا که مردم توان خرید این کالا را ندارند.

ملکی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی بعد از تعطیلات عید نوروز ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان کاهش یافته است، گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه ممتاز برای مغازه داران بین ۱۶۰ تا ۱۶۵ هزار تومان و قیمت شقه با کیفیت پایین‌تر بین ۱۵۵ تا ۱۶۰ هزار تومان است. ضمن اینکه مغازه داران این کالا را با احتساب ۱۰ درصد سود به مصرف کنندگان عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به کاهش مصرف گوشت قرمز در عید نوروز ۱۴۰۱ گفت: به دلیل بالا بودن قیمت‌ها و کاهش شدید توان خرید مردم تقاضا برای گوشت قرمز بین ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد.

وی درباره اینکه پیش بینی می‌کنید در روزهای آینده وضعیت قیمت گوشت گوسفندی به چه صورت باشد، گفت: با توجه به اینکه در ماه‌های اردیبهشت و خرداد بره‌های تَرَکی (بره‌هایی که علف تر می‌خورند) وارد بازار می‌شوند و بازار معمولاً اشباع می‌شود بنابراین نباید التهابی وجود داشته باشد.

ملکی درباره اینکه آیا پیش بینی کاهش بیشتر قیمت را در روزهای آینده دارید، تصریح کرد: در حال حاضر برای دامداران بیشتر مساله نهاده مطرح است، با توجه به اینکه شرایط مراتع و صحراها نیز برای چریدن دام‌ها مطلوب نیست. در استان کردستان که استان دام خیز کشورمان است در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم کاه ۶ هزار تومان، یونجه ۷ هزار تومان و جو ۸,۵۰۰ تومان است که این قیمت‌های بالا باعث می‌شود دامدار نتواند دام خود را با قیمت پایین‌تر عرضه کند چرا که دچار زیان می‌شود.

وی تاکید کرد: به همین جهت از مسئولان درخواست می‌کنیم به وضعیت دامداران رسیدگی کنند و نهاده‌ها به سهولت و با قیمت‌های بهتر در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد در این صورت شرایط بازار بهبود خواهد یافت.

به گزارش مهر، قیمت هر کیلوگرم ران گوسفندی در مغازه‌های سطح شهر بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار تومان و قیمت ران گوساله نیز کیلویی ۱۴۰ هزار تومان است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1136238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =