بلاتکلیفی واردات خودرو، قیمت را گران کرد/ پیش‌بینی وضعیت بازار

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: به نظر من محرک اصلی گرانی قیمت در بازار خودرو، بلاتکلیف شدن واردات خودروست که برخی با آن مخالفت کرده‌اند و همین مساله باعث شد دلالان برای گرانی وارد شوند.

سپهر زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص پیش‌بینی بازار خودرو گفت: بازار خودرو خیلی وضعیت مشخصی ندارد چرا که این بازار به مذاکرات سیاسی گره خورده و مذاکرات هم از جنگ اوکراین تاثیر گرفته است. اگر مذاکرات به نتیجه برسد، مخالفان واردات خودرو قدری کنار می کشند و تکلیف روشن می‌شود.

بیشتر بخوانید

افزایش قیمت ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی بازار خودرو

وی تاکید کرد: به نظرم خودروسازان بعد از چند ماه قیمت کارخانه‌ای خودرو را بالا می‌برند چون روال معمول هر سال‌شان بوده است. بازار هم تا زمانی که چشم‌انداز آن تورمی است، از دلالان خالی نمی‌شود چون خودرو برای افرادی که به چشم سرمایه‌گذاری به آن نگاه می‌کنند، زیان کمتری داشته است.

زنگنه گفت: معمولا به شکل سنتی خودروسازان بعد از نوروز قیمت‌ها را بالا می‌برند. در کنار آن تورم و افزایش حقوق را هم باید در نظر داشت که در این مساله تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: برخی اخیرا مدعی شده‌اند که خودروسازان عرضه را کم کرده‌اند که در کنار مشتری بیشتر امسال، قیمت را بالا برده است. اما به نظر من محرک اصلی مساله واردات خودروست که برخی با آن مخالفت کرده‌اند و همین مساله باعث شد دلالان برای گرانی وارد شوند.

کد خبر: 1136251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =