روایت مشاور روحانی از ضیافت افطار رئیسی

روز گذشته جمعی از مدیران روزنامه‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرا از اعتماد و شرق و اطلاعات و کیهان و دنیای‌اقتصاد و خراسان و آفتاب‌یزد و فارس و همشهری و ایران و جام جم و ... میهمان ضیافت افطار رئیسی بودند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد قوچانی مدیرمسوول و سردبیر مجله ی آگاهی نو در پستی در اینستاگرام نوشت: روز گذشته در  نخستین دیدار با رئیس‌ جدید جمهوری‌اسلامی آقای رئیسی همراه جمعی از مدیران روزنامه‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرا  از اعتماد و شرق و اطلاعات و کیهان و دنیای‌اقتصاد و خراسان و آفتاب‌یزد و فارس و همشهری و ایران و جام جم و ... به عنوان‌ مدیر مسوول مجله «آگاهی نو»  به دعوت دفتر رئیس جمهور در پاستور  میهمان بودم. به آقای رییسی گفتم گرچه به شما رای نداده‌ام، اما آرزوی تحقق سه گام اساسی در این دولت را داریم:

 اول . اصلاح نظام انتخاباتی کشور تا انتخابات رقابتی‌تر شود  و ربع قرن پس از دوم خرداد  یک دهه پس از انتخابات هشتاد و هشت مساله رقابت و مشارکت حل شود. دوم . تحقق سیاست خارجی مستقل و«نه شرقی، نه غربی» و موازنه منفی یا عدمی میان آمریکا و روسیه ، نه قرار گرفتن در کنار شرق یا غرب  مانند ماجرای  تجاوز روسیه به اوکراین  و سوم. حل شکاف‌های رو به تزاید اجتماعی مانند حوادث  تلخ ورزشگاه مشهد یا طرح  ناپخته و نادرست صیانت از اینترنت.

حضور رئیس محترم جمهوری گفتم مزیت شما می‌تواند سرمایه سیاسی شما در یکدستی قوا برای حل این مسائل باشد . اینکه سه قوه متحدند و صدا و سیما تخریب نمی‌کند و شما معتمد نظام هستید یک سرمایه سیاسی و حاکمیتی است که پس از حل مسائل فوری مانند مشکل معیشتی مردم و گرانی بی رویه می‌تواند در دستور کار باشد. به شوخی گفتم  همین که آقای حسین شریعتمداری پس از سالها در جلسه مدیران مطبوعات می‌آیند یک فرصت برای مهار تنش‌ها و طرح گفت و گوهای سیاسی است. قاب جالبی بود . آقای دعایی دست چپ و آقای شریعتمداری دست راست رئیس جمهور نشستند . آرزو کردم آقای علم الهدی دست کم  به آقای رییسی اعتماد کنند و اجازه حل تنش‌های اجتماعی را بدهند ، نه اینکه هر روز حاشیه ساخته شود . گفتم قبلا دولت‌ها که در انتخابات پیروز می‌شدند جناح‌های حامی‌شان  فکر می‌کردند انقلاب شده ، اما ادامه کارهای خوب دولت‌های قبل مانند  برجام  و سفرهای استانی و افطاری های سیاسی در دولت شما نشان می‌دهد که نهاد دولت در ایران یک کل منسجم است و  نمی‌خواهید چرخ را دوباره اختراع کنید .

 خصوصی هم گفتم اینکه گذشته را نفی نمی‌کنید خیلی خوب است . این در پاسخ به بدگویی برخی افراد در انکار دولت  قبل بود . آقای رئیسی هم خصوصی حرف‌های دلگرم‌کننده ای زد که در« آگاهی‌نو»  می‌نویسم .

در حاشیه جلسه هم  با آقای شریعتمداری که اولین بار بود به جلسه مدیران مطبوعات می‌آمد شوخی کردیم و یکی هم عکس یادگاری گرفت از - به قول خودش - منتهی الیه دو جریان متفاوت مطبوعاتی . «آگاهی نو»  را  هم به آقای رییسی هدیه کردم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =