آموزش دانشجویان کارشناسی دانشگاه خوارزمی از اوایل اردیبهشت حضوری می‌شود/ فرسودگی خوابگاه دختران کرج

دبیر شورای صنفی دانشگاه خوارزمی گفت: آموزش دانشجویان کارشناسی دانشگاه خوارزمی از اوایل اردیبهشت حضوری می‌شود.

حمید بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه در حال حاضر دانشجویان مقطع ارشد و دکتری به صورت حضوری در دانشگاه خوارزمی حضور دارند اظهار کرد: دانشگاه خوارزمی در پذیرش دانشجویان کارشناسی در تهران با مشکلی مواجه نیست و می‌تواند دانشجویان این مقطع را  پذیرش کند، اما به دلیل مشکل کمبود خوابگاه، پذیرش حضوری دانشجویان کارشناسی به یکباره صورت نمی‌گیرد و اولویت دانشجویانی است که کار آزمایشگاهی و میدانی دارند.

وی ادامه داد: خوابگاه نیز به اکثر دانشجویان ارشد و دکتری که نسبت به ثبت‌ تقاضا اقدام کرده بودند، تعلق گرفته است. البته خوابگاه به برخی از دانشجویان ترم اول کارشناسی ارشد تهران اختصاص نیافته اما به‌طور کلی می‌توان ادعا کرد استفاده از خوابگاه برای دانشجویان ارشد و دکتری دانشگاه خوارزمی فراهم شده است. 

دبیر شورای صنفی دانشگاه خوارزمی گفت: هنوز خوابگاه‌های دانشگاه به طور کامل آماده نشده است تا دانشجویان مقطع کارشناسی در آن اسکان داده شوند. مسئولان قول مساعد دادند که این مشکل تا ۲ هفته دیگر تمامی امکانات رفاهی و صنفی برای دانشجویان فراهم خواهد شد و دانشجویان دوره کارشناسی می‌توانند در دانشگاه حاضر شوند.

وی افزود: خوابگاه‌های دانشگاه خوارزمی کرج مخصوصا در بخش خواهران فرسوده است، همچنین دانشجویان به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود ۲ سال است که در خوابگاه‌ها حضور ندارند. از طرفی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز اعلام کرده نباید ظرفیت خوابگاه‌ها به صورت کامل تکمیل شود، در چنین شرایطی دانشگاه به بلوک‌های بیشتری برای اسکان دانشجویان نیاز خواهد داشت. مسئولان به شورای صنفی اعلام کردند تمامی تلاش خود را می‌کنند تا با ایجاد شرایط لازم، دانشجویان در اوایل اردیبهشت ماه در خوابگاه مستقر شوند.

بیرانوند خاطرنشان کرد: خوابگاه‌های تهران دانشگاه خوارزمی نسبت به خوابگاه‌های کرج ظرفیت پذیرش کمتری دارند، اما از لحاظ امکانات خوابگاه‌های تهران آماده استفاده است و از اوایل اردیبهشت دانشجویان می‌توانند در راین خوابگاه‌ها مستقر شوند. مشکل کمبود خوابگاه در دانشگاه خوارزمی تا ۲ هفته آینده برطرف می‌شوند و آموزش دانشجویان کارشناسی دانشگاه به صورت حضوری خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =