پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱

بورس امروز در یک قدمی رسیدن به کانال ۱.۵ میلیون واحدی با افزایش عرضه‌ها در همان ابتدای معاملات همراه شد و صنایع و سهامی که در روز یکشنبه با شرایط مناسبی در محدوده‌های مثبت بالای دامنه نوسان به کار خود پایان داده بودند را به عقب راند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل بورس امروز در نهایت با افزایش ۰.۳۷ درصدی توانست به ارتفاع ۱.۴۷۹ میلیون واحدی برسد و تنها ۱.۴ درصد با کانال ۱.۵ میلیون واحدی فاصله دارد. شاخص هم‌وزن همچون روزهای گذشته شرایط بهتری را سپری کرد و توانست ۰.۹۳ درصد افزایش یابد که همچنان نشان از استقبال بیشتر سهامداران به صنایع و سهام کوچک دارد.

بیشتر بخوانید

بورس همچنان بر مدار صعود / رشد ۵ هزار واحدی شاخص کل

ارزش معاملات امروز دوباره به زیر کانال ۶ هزار میلیارد تومانی رسید و عدد ۵۷۵۰ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. خروج پول کدهای حقیقی نیز دوباره فعال شد و شاهد خروج ۲۰۹ میلیارد تومانی از چرخه معاملات در کنار خروج ۳۳ میلیارد تومانی پول از صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم.

دلایل متعددی برای افزایش نوسانات در مرز ۱.۵ میلیون واحدی وجود دارد و به نظر می‌رسد که کار سختی برای عبور از این مقاومت روانی در پیش است. حال در پیش بینی بورس فردا به این موضوع خواهیم پرداخت که چه چیزی در انتظار بورس فردا خواهد بود.

چند روزی است که با نزدیک شدن به میانه کانال میلیون شاخص کل، نوسانات شدت گرفته و اجازه صعود یا ریزش سنگین به بازار داده نمی‌شود. جدال خریداران و فروشندگان در این نقطه بسیار جالب توجه است و هر دو طرف از قدرت بالایی برخوردار هستند.

یکی از دلایل مهم این موضوع، مقاومت روانی عدد یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی است که این موضوع می‌تواند بر فشار عرضه‌ها بیفزاید. شاخص بورس از مهرماه سال ۱۴۰۰ تا به امروز یعنی نزدیک به هفت ماه است که زیر این کانال بوده و همین عامل خریداران را کمی محتاط کرده است.

موضوع بعدی فاصله گرفتن بازارهای جهانی به خصوص نفت از سقف خود را دلیل این اتفاق می‌دانند. نفت چند روزی است که روند نزولی به خود گرفته و امروز نیز حوالی ۱۰۰ دلار معامله می‌شود. کاهش قیمت نفت بار دیگر احتمال کاهش قیمت‌ها در بازارهای جهانی را پررنگ کرده است و باعث می‌شود که سهامداران و فعالان بازار سرمایه این موضوع را در اقدامات خود لحاظ کنند.

و در نهایت بحث شناسایی سود نیز این روزها در بازار حاکم است. پس از شروع موج صعودی جدید، بسیاری از فعالان اکنون سودهای مناسبی را کسب کرده‌اند که برخی از آن‌ها دست به شناسایی سود خواهند زد. این اتفاق نیز بر فشار عرضه‌ها در صنایع و سهام مختلف می‌افزاید.

بنابر گفته‌های بالا به نظر می‌رسد فعلا برای افزایش شاخص کل به بالای ۱.۵ میلیون واحد، نیاز به محرکی جدی است و احتمال نوسان در این حوالی بیشتر به نظر می‌رسد. شاخص کل بورس در نمودار تکنیکالی خود همانطور که در گزارش‌های گذشته نیز به آن پرداختیم، درگیر مقاومت ۱.۴۷۷ الی ۱.۴۸۷ میلیون واحدی است که تاکنون توانایی عبور از آن را نداشته است. در ۱.۴۵۷ میلیون واحدی نیز حمایت نسبتا مناسبی وجود دارد که اجازه ریزش سنگین به شاخص را نمی‌دهد.

خطوط کیجنسن و تنکسن ایچی‌موکو نیز احتمال نوسان و استراحت شاخص بورس را بالا ارزیابی می‌کند. همانطور که پیداست خط کیجنسن افقی شده و تنکنسن درحال حرکت به سمت کندل‌های قیمتی است. در صورتی که در روزهای آینده کندل‌ها به زیر تنکسن بیایند، احتمال کاهش تا حوالی ۱.۴ میلیون واحدی نیز دور از ذهن نیست. بنابراین پیش بینی می‌شود که معاملات فردا نیز تحت تاثیر عوامل ذکر شده، با نوساناتی کوچک همراه باشد.

منبع: بورسان

کد خبر: 1136288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =