ماجرای تجمع مقابل کنسولگری ایران در هرات چه بود؟

یک منبع آگاه روایت تازه‌ای را از ماجرای تجمع امروز در مقابل کنسولگری ایران در هرات بیان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، یک منبع آگاه گفت:معترضین امروز در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات، از اهالی برخی روستاهای اطراف شهر هرات بودند که با برنامه ریزی قبلی و با همراه داشتن کیسه‌های سنگ در مقابل نمایندگی کشورمان حضور یافتند.

بیشتر بخوانید

انفجار و انتحار همچنان در افغانستان ادامه دارد

به گفته وی، این افراد در خلال اعتراضات اقدام به سنگ‌پراکنی به سمت درب و پنجره‌های خدمات کنسولی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات کردند. این منبع آگاه گفت: نیروهای محافظ نمایندگی کشورمان با شلیک تیرهوایی اقدام به پراکنده‌ کردن این افراد کردند و در نهایت با حضور مولوی «اسلام‌جار» والی حکومت سرپرست افغانستان در هرات در مقابل نمایندگی سیاسی کشورمان، این قائله ختم شده است.

به گفته وی، برخی منابع در هرات می‌گویند پشت صحنه این تظاهرات گروه‌های غربگرای «جنبش عدالت و آزادی» و «تیم بانوان عدالت‌جو» که پیش از این توسط غربی‌های حاضر در افغانستان تأمین مالی می‌شدند قرار دارند و این گروه‌ها برای روزهای آینده نیز فراخوان تظاهرات داده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، در ادامه واکنش‌ها به ادعای آزار و اذیت مهاجرین افغان در ایران امروز عده‌ای در هرات به سرکنسولگری ایران حمله کردند و علاوه بر آتش‌زدن لاستیک در مقابل سرکنسولگری، دوربین‌های امنیتی را شکستند. حمله‌کنندگان موفق به ورود به سرکنسولگری نشدند.

کد خبر: 1136297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =