نصرالله: اتفاقات فلسطین پیامدهای بزرگی برای اسرائیل دارد

دبیر کل حزب الله به بررسی آخرین تحولات لبنان و منطقه پرداخت و تأکید کرد که ملت فلسطین در مبارزات خود شکست نخواهد خورد.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان شامگاه امروز دوشنبه سخنرانی کرد و به بررسی آخرین تحولات لبنان و منطقه پرداخت.

دبیر کل حزب الله در آغاز سخنرانی خود به مسئله فلسطین پرداخت و  تأکید کرد که «با کل احترام و عزت،  باید در برابر قهرمانیهای جوانان، زنان، کودکان و مردان فلسطین و همچنین خانواده‌های شهدای فلسطینی و مواضع قاطع آنان، بایستیم».

وی با بیان اینکه رخدادهای فلسطین اشغالی، معانی بسیاری درباره جنگ با دشمن و آینده رژیم صهیونیستی با خود دارد، خطاب به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «اگر شما بر روی ناامیدی و شکست ملت فلسطین، حساب باز کرده‌اید، در توهم به سر می‌برید».

نصرالله با تأکید بر اینکه مقاومت در جنگ ۱۹۹۶ توانست به دشمن و جامعه بین‌الملل، معادله حمایت از غیر نظامیان در لبنان همراه با تداوم مقاومت را تحمیل کند، تصریح کرد، مقاومت در خاک اشغالی لبنان با دشمن صهیونیستی مبارزه کرد و سربازان اشغالگر را هدف قرار داد.

دبیر کل حزب الله درباره کشتار قانا نیز تصریح کرد: «در کشتار قانا، آمریکا به شورای امنیت اجازه نداد قطعنامه‌ای صادر و در آن دشمن صهیونیستی را به خاطر این کشتار، محکوم کند. این موضع آمریکا و جامعه بین‌الملل بوده است... آمریکا از دشمن و متجاوز و کسانی دفاع می‌کند که آغاز گر جنگ هستند، ولی حتی از محکوم کردن آنان جلوگیری می‌کند، چه برسد به اینکه تحریمشان کند».

وی در ادامه به مسائل داخلی لبنان به ویژه انتخابات پارلمانی در این کشور پرداخت و گفت: «فضایی در سفارت آمریکا و برخی از سفارتخانه‌ها و از سوی برخی طرفهای سیاسی وجود دارد که گروه سیاسی که ما به آن منتسب هستیم، اکثریت را در پارلمان به دست خواهد آورد... به دست آوردن دو سوم [کرسیها] هدف گروه سیاسی ما نیست. این هدف منطقی و واقعی نیست. هیچ یک از گروههای سیاسی نیز این هدف را واقعی و منطقی نمی‌دانند. ما معتقدیم که کشور مبتنی بر توافق و تفاهم است».

آمریکا در پی تعطیلی انتخابات لبنان است

نصرالله ادامه داد: «فرهنگ و موضع ما این است که هر تغییر اساسی که مربوط به قانون اساسی و مؤلفه‌های کشور و هویت آن است، باید مورد توافق و اجماع ملی قرار گیرد، نه اینکه با زور یا اکثریت یا سلاح، حاصل شود... سخنانی درباره تعویق انتخابات پارلمانی وجود دارد تا شرایط گروه مقابل، بهتر شود. حق ما این است که سفارت آمریکا و گروههای سیاسی دیگر را متهم کنیم که برای عدم برگزاری انتخابات تلاش می‌کنند».

کد خبر: 1136310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =