متغیرهای مؤثر بر گرانی گوشت قرمز / بازار گوشت روزهای آینده تعدیل می‌شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گرانی گوشت را ناشی از متغیرهای بازار عنوان کرد و گفت: این مشکل به زودی حل می‌شود.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره علل گرانی گوشت مصرفی خانوارها اظهار کرد: یکی از مشکلات کشور در حوزه گوشت، نداشتن اطلاعات دقیق از میزان دام در کشور است.

بیشتر بخوانید حل مشکل گوشت در دوران ناصرالدین شاه + فیلم

وی افزود: آمار دام‌ها برابر پلاک کوبی اعلام می‌شود که متأسفانه پرتی زیادی دارد. لذا سازمان دامپزشکی باید ورود جدی به مسئله اطلاعات داشته باشد و تا یک بروزرسانی انجام شود.

رئیس کمیته دام کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اطلاعات صحیح به مسئولان کمک می‌کند که بدانند باید در  مقطع زمانی مشخص وارد انجام دهند یا گوشت را صادر کنند و این عدم هماهنگی خود عامل گرانی گوشت در کشور شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مجوز صادرات 300 هزار تن گوشت را داشته که بخشی از آن انجام شده است، گفت: صادرات را نیز می‌توان به عنوان بخشی از عوامل گرانی تعریف کرد.

آزادیخواه همچنین قاچاق را از معضلات حوزه گوشت عنوان کرد و گفت: عاملی که مهمتر از صادرات است قاچاق دام به خارج کشور است که خوشبختانه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیار جدی تر از گذشته به مسئله ورود کرده است.

آزادیخواه تأکید کرد: دولت برای تنظیم بازار فعلاً صادرات گوشت را متوقف کرده است و معتقدم در نظر گرفتن این دو متغیر کمی بازار را در روزهای آینده تعدیل می‌کند.

رئیس کمیته دام کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گوشت قرمز در حال وارد شدن به کشور است.

وی گرانی قیمت جهانی غذا را نیز از علل قابل توجه گرانی دانست و بیان کرد: بخشی از گرانی‌ها متأثر از قیمت جهانی بوده و اصلاً دست ما نیست. مانند نهاده که قیمت جهانی آن نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

کد خبر: 1136335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =