دستگیری شخص هتاک به مقدسات در عراق

هتاکی جریان انحرافی صرخی به مقدسات که طی آن شخص هتاک وابسته به این جریان خواستار تخریب مراقد مطهر ائمه و اولیای الهی شده بود، خشم مردم عراق را به همراه داشت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، منابع عراقی اعلام کردند که خطیب مسجد «الفتح المبین» در بابل که خواستار تخریب مراقد ائمه علیهم السلام شده بود، بازداشت شد.

منابع خبری در عراق از دستگیری شخص هتاکی که خواستار تخریب مراقد مطهر ائمه علیهم السلام شده بودند، خبر دادند.

به گزارش منابع مذکور، «علی موسی عاکول کاظمی المسعودی»، خطیب مسجد «الفتح المبین» وابسته به جریان انحرافی «الصرخیه» که خواستار تخریب مراقد مطهر اهل بیت شده بود، بازداشت شد.

دستگیری وی براساس چارچوب های قانونی و تحت نظارت ریاست دادگاه استیناف بابل انجام شد.

علی المسعودی پیش از این گفته بود مراقد مطهر ائمه علیهم السلام باید تخریب شوند.

اولتیماتوم سه روزه مقتدی صدر

همزمان مقتدی صدر به «محمود الصرخی» سرکرده جریان انحرافی صرخی سه روز مهلت داد که از نماینده خود در نماز جمعه استان بابل که خواستار تخریب قبور اولیاء و مراقد معصومین شده است، تبرئه بجوید و در غیر این صورت شخصاً براساس دین، وجدان و قانون و عرف معقول جامعه وارد میدان خواهد شد.

خیزش مردم عراق علیه هتاک به مقدسات

منابع عراقی  از سوزاندن دفتر متعلق به صرخی ها در شهر «قاسم» استان بابل توسط اهالی خشمگین از صحبت‌های خطیبی خبر دادند که تحریک به تخریب قبور و مراقد کرد.

مردم  یکی از دفاتر صرخی در ذی قار را سوزاندند.

همزمان «خالد ترکی جهاد الشمری» رئیس پبلس بابل دستور به بستن همه مراکز وابسته به الصرخی در این استان داد.

یک منبع وابسته به سازمان امنیت ملی عراق از بازداشت خطیب جمعه جریان انحرافی صرخی  در استان ذی قار هم خبر داد.

ضرورت واکنش قاطع در قبال جریان انحرافی

«احمد ملا طلال» فعال رسانه ای عراقی در توییتی پیرامون جنجال اخیر صرخی و درخواست تخریب قبور ائمه در عراق نوشت: افکار انحرافی که به مقدسات تعدی می‌کند، نباید بدون موضع گیری قاطع از آن عبور کرد. دعوت به تخریب قبور ائمه، صحابه و اولیای الهی، تجاوز آشکار به اعتقادات بیش از یک میلیارد مسلمان است.

یادآور می‌شود که محمود الحسنی الصرخی سرکرده یک فرقه منحرف در عراق است. وی شخصی است که در روز چهارشنبه یازدهم تیر 1393 کمی پس از پیدایش گروه تروریستی داعش در موصل و پیشروی آنها تا نزدیکی‌های کربلا و نجف، بلوایی در کربلا علیه نخست وزیر و نهادهای اداری این شهر بر سر یک موضوع شخصی یعنی سیلی خوردن دخترش در مدرسه از سوی معلم به راه انداخت تا آن جا که در کربلا حکومت نظامی برقرار شد که حتی خود داعش نیز نتوانسته بود، اوضاع در کربلا را تا مرز حکومت نظامی پیش ببرد.

«علی الشمری» یکی از نویسندگان عراقی درباره الصرخی گفته است که وی در دهه 1990 هنگام نصب ماهواره در خانه خود بازداشت و مبلغ 300 هزار دینار جریمه شد.

وی مدتی که در بازداشت به سر می‌برد، شروع به نوشتن درباره مسایل فلسفی کرد و یکی از افسران نیروهای امنیتی وقت پس از آشنایی با الصرخی و افکار و آثار او، وی را به دستگاه اطلاعاتی عراق در دوره صدام تحویل داد و این دستگاه امنیتی نیز از وی استقبال و سپس به عنوان نیروی خود به کار گرفت.

صرخی علیرغم نداشتن هیچ گونه جایگاه علمی خود را از شاگردان آیت ‌الله شهید محمد باقر صدر و آیت الله سیستانی معرفی کرد و از سال 2003میلادی در 40 سالگی با ادعای «مرجعیت» در عراق فعالیت خود را آغاز کرد.

آیت الله سید کاظم حائری یکی از مراجع تقلید عراق در پاسخ به یک استفتا در مورد او اعلام کرد: سید محمود الحسنی الصرخی مجتهد نیست و ما به وی اعتمادی نداریم.

در پی جنجال‌های متعدد و آشوب آفرینی‌های فراوان محمود الصرخی و طرفدارانش در عراق به ویژه در کربلا ، «شیخ علی الصکبان» رئیس قبیله آل صرخه با صدور بیانیه ای از الصرخی برائت جسته و اعلام کرده بودند به نیابت از تمام افراد عشیره بار دیگر با آیت الله سید علی سیستانی تجدید پیمان می‌کنند.

در بخشی از این بیانیه مهم آمده است: تاکید می‌کنیم که در سال 1999 محمود الصرخی را به علت فسق و بی بند و باری برای همیشه از قبیله طرد کردیم. محمود الصرخی یک بعثی است و در زمان «سبعاوی ابراهیم الحسن تکریتی» جنایتکار برای وی گزارش‌های حزبی می‌نوشت و به آن افتخار می‌کرد و حتی عکس یادگاری با سبعاوی را در منزلش قرار داده بود.

این فرقه انحرافی در کنار دیگر فرقه‌های انحرافی همچون یمانی در ایام اربعین با راه اندازی موکب در مسیر کربلا فرقه انحرافی خود را تبلیغ می‌کنند.

هواداران گروه تندرو و منحرف الصرخی به همراه گروه‌هایی از بازماندگان حزب «البعث» و هواداران گروه «الیمانی» که از سوی سفارت های آمریکا و عربستان پشتیبانی می شوند، چندی قبل کنسولگری ایران را در بصره به آتش کشیدند.

الصرخی به مخالفت با آیت الله سیستانی شهرت یافته و با فتوای جهاد آیت الله سیستانی برای جنگ با داعش نیز مخالفت کرده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1136352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =