اغلب دروس دانشجویان کارشناسی صنعتی شریف به صورت مجازی است/ غیرقابل دسترس بودن نیمی از ظرفیت خوابگاه‌ها

دبیر کل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف گفت: در حال حاضر اغلب دروس دانشجویان ورودی‌ ۹۷، ۹۸ و ۱۴۰۰ به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود و تنها بخشی از دروس آن‌ها به صورت حضوری است.

علی محدث زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نحوه آموزش در دانشگاه صنعنی شریف اظهار کرد: برخی از دروس دانشجویان ورودی‌های ۹۹ دانشگاه از ابتدای ترم حضوری شده بودند اما به دلیل شیوع امیکرون برخی از این کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شد، هم‌اکنون این دانشجویان به صورت حضوری در دانشگاه حضور دارند. در حال حاضر اغلب دروس دانشجویان ورودی‌ ۹۷، ۹۸ و ۱۴۰۰ به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود و تنها بخشی از دروس آن‌ها به صورت حضوری است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دروس دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شریف به صورت غیرحضوری پیش می‌رود، فعالیت‌های دانشجویان دکتری در دانشگاه نیز به صورت حضوری است.

به گفته این فعال صنفی، امتحانات نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ داشجویان دانشگاه، به صورت حضوری برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی شریف در حال بازسازی است خاطرنشان کرد: امیدواریم این بازسازی تا ایام امتحانات به پایان برسد تا دانشجویان بتوانند در این مراکز ساکن شوند. 

دبیر کل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف گفت: در حال حاضر دانشگاه  دارای ۴ تا ۵ خوابگاه بوده و خوابگاه احمدی روشن و طرشت ۳ درحال تعمیر هستند. با توجه به اینکه تنها بخشی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در خوابگاه حضور دارند، مشکلی در زمینه تامین خوابگاه‌های این دانشجویان وجود ندارد.

به گفته محدث‌ زاده؛ کمبود خوابگاه را می‌توان عاملی برای بازگشایی پلکانی و حضوری نکردن تمامی مقاطع دانشگاه صنعتی شریف در نظر گرفت.

وی بیان کرد: به نظر من، نیمی از ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی شریف در دسترس نیستند. با توجه به اینکه دانشگاه با جدیت می‌خواهد امتحانات را به صورت حضوری برگزار کند، باید هر چه سریع‌تر بازسازی خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی شریف به پایان برسد.

دبیر کل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف گفت: از طرفی می‌توان ادعا کرد دانشجویان حاضر در دانشگاه بی‌حس هستند؛ دانشجویان، کارمندان و اساتید به آموزش غیرمجازی عادت کرده‌اند و طبیعتاٌ کشاندن آنان به دانشگاه اندکی دشوار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =