انتشار لیست ابربدهکاران بانکی بی‌فایده است/ آمار محرمانه باشد

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، انتشار لیست ابربدهکاران بانکی را بی‌فایده خواند و گفت: اینگونه مسائل کلیدی کشور، باید در مراجع رسمی کشور مطرح و در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

رضا پدیدار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص انتشار لیست ابربدهکاران بانکی گفت: به نظرم اصلا منبع انتشار این لیست مشخص نیست. این مساله تنها جو و هیجان ایجاد می‌کند که هم باعث تخریب اقتصادی می‌شود و هم گروه‌ها از آن بهره‌برداری خاص خود را می‌کنند.

بیشتر بخوانید

چرا تاکنون وثایق ابربدهکاران بانکی به اجرا گذاشته نشده است؟

وی ادامه داد: این لیست باید محرمانه و در اختیار مسئولان باشد تا برای آن چاره‌جویی کنند. وقتی آن را در فضای غیررسمی منتشر می‌کنند، اظهارنظرهای غیرکارشناسی هم در مورد آن می‌شود. رویکرد چنین لیستی، اصلاح نیست بلکه تخریب است.

پدیدار گفت: به نظرم انتشار لیست اصلا تاثیرگذار نیست و تنها باعث بهره‌برداری گروه‌های خاص می‌شود. اینگونه مسائل کلیدی کشور، باید در مراجع رسمی کشور مطرح و در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

به گزارش ایسکانیوز، در چند روز گذشته انتشار لیست ابربدهکاران بانکی با انتقادهای بسیاری همراه بوده است. برخی کارشناسان معتقدند که انتشار این لیست بدون اطلاع‌رسانی درباره نحوه دریافت این تسهیلات و وثایق مربوط به آن بی‌فایده است. برخی دیگر هم از اساس، انتشار آن را اشتباه می‌دانند.

کد خبر: 1136384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =