ارتباطات بدهکاران کلان بانکی با گروه‌های سیاسی مشخص شود / برخی بدهکاران اسپانسر انتخابات بودند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است: باید مشخص شود بدهکاران بانکی با چه وثیقه و واسطه چه کسانی وام های کلان دریافت کرده‌اند؟

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با بیان اینکه معرفی بدهکاران بانکی به مردم در گام نخست کار خوبی است، اظهار کرد: مرحله بعد باید مشخص شود اینها با چه وثیقه و واسطه چه کسانی توانسته‌اند وام‌های کلان دریافت کنند.

وی افزود: باید ارتباطات این بدهکاران بانکی با گروه‌های سیاسی مشخص شود. برخی از اینها در انتخابات‌ اسپانسر افراد بودند و برای فلان گروه کار کردند یا رئیس دفتر فلان مقام مسئول توصیه آنها را کرده و لذا مشخص شدن اینها مهم است.

بیشتر بخوانید:

چرا تاکنون وثایق ابربدهکاران بانکی به اجرا گذاشته نشده است؟

نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افشای اطلاعات تا حد زیادی می‌تواند مانع بیت المال خواری شود و مردم هم وقتی می‌بینند برخوردی صورت گرفته، اعتمادشان جلب می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این قانون گریزی ها باید حد یقفی داشته باشد و ادامه پیدا نکند.

به گزارش ایسکانیوز؛ سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی ۲۳ آبان سال گذشته از بانک مرکزی خواست تا بانک‌ها و مؤسسات اعتباری هر سه ماه یک بار لیست ابر بدهکاران بانکی خود را منتشر کنند.

همچنین آیت الله رئیسی رئیس جمهور نیز در دیدار با مدیران عامل بانک‌ها در بهمن ۱۴۰۰ به صراحت اعلام کرد که بانک‌ها باید بر بدحساب‌ها سخت بگیرند و اسامی این بدهکاران را منتشر کنند.

انتشار اسامی ابر بدهکاران بانکی از روز شنبه هفته جاری کلید خورد و تاکنون اسامی بدهکاران بزرگ بانک‌های ملی، تجارت، رفاه کارگران، توسعه تعاون، توسعه صادرات، صادرات، پست بانک، صنعت و معدن، مسکن و کشاورزی منتشر شده است.

کد خبر: 1136424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =