موافقان و مخالفان انتشار لیست بدهکاران بانکی / میانکاله بالاخره متوقف شد؟

اقتصاد در هفته گذشته با اتفاق‌های مختلفی روبرو بود؛ از انتشار لیست بدهکاران بزرگ بانکی تا حاشیه‌های ایجاد شده برای پتروشیمی میانکاله.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، از اتفاق‌های مهم هفته گذشته، انتشار لیست بدهکاران بزرگ بانکی بود که با واکنش‌های مختلفی همراه شد.

بیشتر بخوانید

فعالیت شبانه در پتروشیمی میانکاله + فیلم

چهار بانک دولتی در راستای شفاف‌سازی تسهیلات‌گیرندگان کلان و ابربدهکاران بانکی اسامی بدهکاران بزرگ خود را منتشر کردند، این در حالی است که عدم اقدام سایر بانکها در کنار پراکندگی اطلاعات موجود در این فهرستها ابهاماتی را ایجاد کرده است.

در این میان، برخی کارشناسان عنوان می‌کردند که این لیست نمی‌تواند دردی را دوا کند چرا که جزئیات آن مشخص نیست و اصلا گفته نشده چرا وثیقه‌های این بدهکاران به اجرا گذاشته نشده است.

پرداخت مشروط به صندوق تثبیت بازار سرمایه

اتفاق دیگری که در هفته گذشته افتاد، پرداخت مشروط به صندوق تثبیت بازار سرمایه بود. معاون بانکی صندوق توسعه ملی در این رابطه از پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه تا پایان فروردین خبر داد و افزود: این پرداخت در صورت وصول از سازمان امور مالیاتی انجام می‌شود.

سید علیرضا میرمحمد صادقی تاکیدکرد: در صورت واریزهای سازمان امور مالیاتی، قسط بعدی هم در اردیبهشت پرداخت خواهد شد.وی گفت: بر اساس اطلاعات موجود، سازمان امور مالیاتی در قالب بدهی‌ها خود به صندوق توسعه ملی، دستور پرداخت حداقل ۲ هزار میلیارد تومان به خزانه را اعلام کرده، پس از این پرداخت، ما همان پول را به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخت خواهیم کرد.

توقف یا ادامه؟/ حاشیه‌های پتروشیمی میانکاله

از دیگر اتفاق‌های هفته گذشته، حاشیه‌ها بر سر توقف یا ادامه کار پتروشیمی میانکاله بود که به اعتقاد فعالان محیط‌زیست مشکلات بسیاری را در پی داشته است.

در همین رابطه، دادیار دادسرای دیوانعالی کشور و مدیر کل حوزه حقوق عامه دادستانی کل کشور در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم با ارسال نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب مازندران دستور توقف اجرای طرح پتروشیمی میانکاله را صادر کرد.

هرچند که برخی رسانه‌ها با پیگیری‌هایشان به این نکته رسیدند که این پروژه متوقف نشده است. رئیس کل دادگستری استان مازندران به محض مشاهده مستندات و اطلاع از ماجرا یک تیم انتظامی قضایی را برای بررسی بیشتر موضوع شبانه به محل پروژه اعزام کرد تا در صورت صحت موضوع با عوامل به صورت قانونی برخورد شود که نتایج بررسی تیم اعزامی طی ساعات اتی اعلام خواهد شد.

کد خبر: 1136497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =