پایان هفته کاری بورس با شاخصی سبز/ چرا بازار سرمایه منفی شد؟

بورس در هفته گذشته نوسان‌های بسیاری را تجربه کرد و در نهایت با ریزش شدید دوباره به روال سبزپوشی بازگشت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، در این گزارش قصد داریم تا به بررسی بورس در هفته‌ای که گذشت بپردازیم.

بیشتر بخوانید

چرا بورس نزولی شد؟

شاخص کل بورس روز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در پایان معاملات به شاخص یک میلیون و ۴۵۸ هزار واحد رسید تا رشد خود در سال جاری را تثبیت کند. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۷۲۸.۲۸ واحدی به ۳۷۸,۰۷۶.۲۴ هزار واحد رسید.

روز یکشنبه ۲۱ فروردین ماه نیز، شاخص کل بورس اوراق بهادار یک درصد و شاخص هم وزن ۱.۴درصد رشد داشت. بر این اساس، شاخص کل بورس پس از رشد ۱۵هزار و ۳۲۷واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۷۴هزار واحدی قرارگرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز ۱.۴درصد رشد کرد.

 روند بازار سرمایه در روز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه باز هم سبز بود. شاخص کل بورس در معاملات این روز، با ۵۴۷۷ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۴۷۹ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۳۵۵۷ واحد صعود در رقم ۳۸۷ هزار و ۴۷ واحد ایستاد. در این بازار ۵۶۵ هزار معامله به ارزش ۵۳ هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال انجام شد.

شاخص کل همچنین روز سه‌شنبه ۲۳ فروردین ماه، با افت ۳۳۵۲۲.۳۴ هزار واحدی به ۱,۴۴۵,۹۶۹.۹۴ واحد رسید تا اولین افت جدی هفته را به ثبت برساند. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با افت ۶۷۴۶.۱۳ واحدی به ۳۸۰,۲۹۵.۱۶ هزار واحد رسید.

اما در آخرین روز معاملاتی هفته یعنی چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه، بازار قدری به روال سبزپوشی خود بازگشت تا کمی از ریزش خود را جبران کند. در پایان معاملات این روز، بورس سبزپوش به کار خود پایان داد و روی عدد یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحد ایستاد.

به گزارش ایسکانیوز، وزارت صمت در هفته گذشته بخشنامه‌ای را با عنوان وضع عوارض صادراتی بر محصولات معدنی منتشر کرد که به باور برخی کارشناسان، این مساله باعث شد تا بورس از سبزپوشی خود دست بکشد و ریزش شدیدی را تجربه کند.

برخی هم معتقدند که وضعیت بورس طبیعی است و نرخ مالیات در بلند مدت تاثیر نسبتا منفی روی بازار سرمایه دارد.

کد خبر: 1136535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =