۵ میلیون واحد مسکن در کشور کم داریم

رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در گذشته ۴ میلیون کمبود مسکن داشتیم که امروز این رقم به ۵ میلیون واحد مسکن رسیده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به گرانی اجاره بهای مسکن و راهکارهای جلوگیری از آن گفت: تعیین اجاره بهای مسکن تابعی از قیمت مسکن و تعادل بین عرضه و تقاضا در این بخش است.

وی بیان داشت: متاسفانه در حال حاضر تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن در کشور وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت از پرداخت وام ۱۲۰ میلیونی ازدواج

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما در گذشته ۴ میلیون کمبود مسکن داشتیم که امروز باید گفت این رقم به ۵ میلیون واحد مسکن رسیده است بنابراین هرچه تولید مسکن کمتر شود حتماً عرضه و تقاضای مسکن به هم می‌خورد و قیمت‌ها هم در خرید و هم در اجاره بهای مسکن افزایش پیدا خواهد کرد.

این نماینده مجلس بیان داشت: راه حل نگرانی در بخش گرانی اجاره بهای مسکن این است که به سمت تولید مسکن حرکت کنیم لذا تولید مسکن باید در کشور شکل بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون جهش تولید مسکن در کشور اظهار داشت: ما باید در اجرا هم قانون جهش تولید مسکن را فعال کنیم.

رضایی کوچی بیان داشت: پیش تر ستاد ملی کرونا تصویب کرده بود که اجاره بهای مسکن باید بر اساس قرارداد سال قبل افزایش پیدا کند، اما متاسفانه این مسئله از میان برداشته شد، لذا به نظر بنده این مصوبه باید دوباره مد نظر قرار گرفته و تمدید شود، بنابراین هیئت وزیران می‌تواند این کار را مد نظر خود قرار دهد.

وی تاکید کرد: ما باید یک مبنایی را برای افزایش قیمت اجاره بهای مسکن در کشور داشته باشیم و از آن تبعیت کنیم لذا اقدامات سلیقه‌ای در این بخش به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

کد خبر: 1136581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =