سفارت ایران در کابل گلباران شد

شماری از شهروندان افغانستانی با تجمع مقابل سفارت ایران در کابل و گلباران آن از دو ملت ایران و افغانستان خواستند مقابل نفاق دشمنان هوشیار باشند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، صبح امروز گروهی از شهروندان افغان با تجمع در برابر سفارت ایران در کابل، حمله فتنه گران به اماکن دیپلماتیک ایران در کشورشان را محکوم کردند و بعد از اهدای گل به کارکنان سفارت با قرائت قطعنامه ای از دو ملت افغانستان و ایران خواستند که در «مقابل نفاق دشمنان دو ملت هوشیار باشند».

در این قطعنامه آمده است: «اگر شماری از افراد مغرض دیروز درب کنسولگری ایران را در هرات سنگباران کردند، ما امروز به نماینده‌گی از مردم افغانستان درب سفارت ایران را در کابل به نشانه برادری و دوستی گلباران می کنیم.»

این اقدام شهروندان افغان دو روز بعد از وقوع حادثه روز دوشنبه در مقابل سفارت ایران در کابل و کنسولگری ایران در هرات انجام می شود.

اتفاقی که در آن تعدادی از افغان ها در مقابل سفارت ایران در کابل و کنسولگری آن‌ در هرات، دست به اعتراض زده و بعد از حمله به ساختمان کنسولگری ایران در هرات، علاوه بر آتش زدن لاستیک در مقابل ساختمان کنسولگری، دوربین های امنیتی آن را نیز شکستند.

گزارش ها حاکی است مهاجمان با تیر اندازی هوایی نیروهای طالبان و ماموران امنیت کنسولگری موفق به ورود به کنسولگری نشدند و با ورود مولوی "اسلام جار" والی هرات به محل حادثه، قائله ختم شد.

پس از این اتفاق مقام‌های ایران آن را توطئه خواندند و "نعیم الحق حقانی" رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ دولت طالبان نیز دیروز سه شنبه تجمع گروهی ناشناس مقابل کنسولگری ایران در هرات و تعرض به آن را اقدامی خودسرانه خواند.

همچنین نعیم الحق حقانی در حساب توئیتری خود نوشت: در برابر کنسولگری ایران تعدادی به طور خودسرانه تظاهرات کرده بودند که تظاهرکنندگان با دخالت نیروهای امنیتی امارت اسلامی افغانستان (طالبان) فورا پراکنده شدند. پس از اقدام طالبان، وضعیت به طور کامل در کنترل قرار گرفت و از آنجا که خیلی سریع این حرکت کنترل شد، اتفاق خاصی روی نداد.

در پی آن حادثه، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران نیز در توییتی نوشت: «سابقه تمدنی مشترک ایران و افغانستان سد محکمی در برابر توطئه‌های تفرقه‌آمیز علیه دو ملت است.»

گفتنی است که پس از اعتراض شهروندان افغانستان، وزارت خارجه ایران اعلام کرد که نماینده‌گی‌های دیپلماتیک خود را تا اطلاع بعدی در افغانستان تعطیل کرده است.

منبع:ایرنا

کد خبر: 1136600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =