پوتین آمریکا را عامل افزایش قیمت انرژی معرف کرد

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در مورد تحول در قیمت های انرژی در جهان گفت که رفتار آمریکا باعث افزایش قیمت های انرژی شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، پوتین در جریان یک ویدئو کنفرانس ضمن هشدار نسبت به اینکه روسیه می تواند مسیر صادرات انرژی به غرب را تغییر دهد، افزود که مسکو می تواند انرژی را به کشورهای نیازمند انرژی صادر کند.

رییس جمهوری روسیه در این سخنرانی که درباره تحولات قطب شمال بود، گفت که کشورهای غیر دوست زنجیره های تامین در قطب شمال را از بین بردند و برخی کشورها به تعهدات قراردادی خود عمل نمی کنند.

وی تاکید کرد که روسیه از عدم همکاری (اشاره به تحریم ها) رنج می برد با اینحال فرصت های جدیدی برای پیشرفت پیدا کرده است.

سخنان پوتین در حالی مطرح می شود که برخی از کشورهای اروپایی پس از جنگ در اوکراین، تهدید به قطع واردات انرژی از روسیه کردند.

آلمان به عنوان یکی از کشورهای اروپایی وابسته به انرژی روسیه تمهیداتی را برای خود کفایی در زمینه انرژی یا جایگزینی واردات خود اندیشیده اما موسسه های اقتصادی این کشور اعلام کردند که قطع واردات انرژی از روسیه در سال ۲۰۲۳ آلمان را وارد یک رکود شدید اقتصادی می کند.

رییس جمهوری روسیه روز گذشته نیز طی سخنانی در کنار الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی خود با اشاره به ویرانی سوریه توسط آمریکا گفت که به رهبران غربی گفته کمی درباره ویرانی شهر رقه سوریه و افغانستان توسط آمریکا اندیشه کنند.

پوتین در اینباره افزود: آیا دیدید که شهر سوریه چگونه توسط جنگنده آمریکایی با خاک یکسان شد؟ اجساد در ویرانه ها به مدت چند ماه تجزیه شدند. هیچ کس اهمیت نداد و هیچ کس حتی اشاره ای به آن نکرد.

وی در خصوص ایجاد حواشی در خصوص ویدئوهای منتشر شده از منطقه بوچا در نزدیکی کی یف بیان کرد: زمانی که اقدامات تحریک آمیز در سوریه انجام شد، زمانی که آنها استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت اسد را به تصویر می کشیدند، چنین سکوتی وجود نداشت. سپس معلوم شد که ساختگی بوده است. این همان نوع ساختگی در بوچا است.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1136603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =