تاکید ایران بر توسعه روابط با آفریقای جنوبی

وزیر خارجه آفریقای جنوبی در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان روابط با ایران را برای این کشور مهم خواند و ابراز امیدواری کرد که سفر آتی رئیس جمهور ایران به پرتوریا باعث جهش در روابط دوجانبه شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (پنجشنبه) با خانم «نالدی پاندور» وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در خصوص مهمترین مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت قاره آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، بر عزم جدی دولت جدید ایران برای توسعه روابط با این قاره به ویژه با آفریقای جنوبی تاکید کرد. 

امیرعبداللهیان روابط دو کشور را در عرصه های مختلف خوب ارزیابی کرد و با اشاره به برگزاری موفق چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از آمادگی کشورمان برای برگزاری پانزدهمین کمیسیون مشترک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: فرصت ها و ظرفیت های فراوانی در روابط دو کشور وجود دارد .

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به حمایت ایران و آفریقای جنوبی از مواضع یکدیگر در سازمانهای بین المللی، بر تداوم این روند و همکاری دو کشور در مجامع بین المللی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان به مواضع خوب آفریقای جنوبی در قبال مسئله فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: شما در کشور خود آپارتاید را تجربه کرده اید و به خوبی وضعیت فعلی آپارتاید علیه مردم فلسطین را درک می کنید.   

خانم نالدی پاندور وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، ایران را دوست خوب آفریقا توصیف و تأکید کرد: روابط با ایران برای آفریقای جنوبی دارای اهمیت است.

خانم نالدی پاندور، ضمن تقدیر از حمایت های ایران از آفریقای جنوبی در سازمانهای بین المللی، افزود: ما فلسطین را دوست خودمان می‌دانیم. 

وی ضمن تکرار دعوت رئیس جمهور آفریقای جنوبی از رئیس جمهور اسلامی ایران،  ابراز امیدواری کرد که سفر آتی رئیس جمهور اسلامی ایران به آفریقای جنوبی پایه ریز جهش روابط دوجانبه باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =