تغییر پاسخنامه‌های کنکور ۱۴۰۱ /تاثیر سوابق تحصیلی از سال آینده افزایش می‌یابد

سرپرست معاونت امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور از تغییراتی در پاسخنامه و دفترچه آزمون سراسری ۱۴۰۱ خبر داد. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسن مروتی سرپرست معاونت امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور در آیین هماهنگی برگزاری آزمون‌ سراسری سال ۱۴۰۱ در استان مرکزی  اظهار کرد: آزمون سال جاری با یک دفترچه و پاسخنامه برای دروس عمومی و دو دفترچه و پاسخنامه تخصصی در گروه‌های علوم انسانی و ریاضی برگزار خواهد شد. همچنین رشته تجربی علاوه بر دو دفترچه دروس تخصصی یک دفترچه آزمون بهیاری را نیز به صورت جداگانه خواهد داشت. 

وی با بیان این که کنکور جریان زندگی آحاد مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: کنکور اقدامی ملی است و تمامی فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام می‌شوند نیز ملی هستند، لذا لازم است محیط و شرایط مناسب را برای برقراری عدالت آموزشی و اجتماعی در این حوزه برقرار کنیم. 

این مقام مسئول با توضیح در خصوص روند طرح سوالات تا پایان برگزاری آزمون‌ها، اضافه کرد: باتوجه به تغییراتی ناشی از پیشرفت تکنولوژی وکرونا که جامعه با آن مواجه است، هیچ چاره‌ای جز ایجاد تحول در کنکور نیست. 

مروتی اشاره کرد: استفاده افراد معدودی از داوطلبین از ابزارهای پیشرفته جاسوسی  از معضلات برگزاری کنکور در چند سال اخیر بوده است، لذا لازم است مراقبین و رابطین در این حوزه آموزش های بیشتری ببینند. 

وی ضمن اشاره به الزام عدم استفاده از کاغذ در آزمونهای این سازمان تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است که کنکور سال ۱۴۰۳ را به‌صورت هوشمند و با استفاده از رایانه برگزار کنیم، در اینصورت علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه های متعدد و همچنین مقابله با هرگونه تقلب و حواشی این آزمون، داوطلب می‌تواند بلافاصله پس از پاسخدهی از نتیجه آن نیز اطلاع اولیه را پیدا کند. 

سرپرست معاونت امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه هوشمندسازی آزمون سراسری گام بلندی است که نیازمند همت بلند است، ادامه داد: اعتبارات  مالی و زیر ساخت های سخت افزاری از مشکلات پیش رو  است که در این حوزه با آن مواجهیم، اما خوشبختانه از حیث مسائل نرم افزاری تعداد زیادی از  شرکت های دانش بنیان در پیشروی این هدف با ما همکاری خواهند کرد. 

وی درخصوص تاثیر سوابق تحصیلی این آزمون اذعان کرد: درحال حاضر تاثیر سوابق تحصیلی ۴۰ درصد مثبت است و در سال  آینده تاثیر آن افزایش خواهد یافت.

انتهای‌ پیام/

کد خبر: 1136728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =