تکمیل ظرفیت ۱۰۰ درصدی خوابگاه علوم پزشکی ایران/ افزایش ۲۰ درصدی حقوق اینترن‌ها اعمال نشده است

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با توجه به حضوری شدن آموزش، تمامی دانشجویان در دانشگاه حضور دارند و ظرفیت خوابگاه‌ها نیز به صورت صد درصدی تکمیل شده، همین امر به شلوغی بیش‌ از اندازه خوابگاه‌ها منجر شده است.

آرش عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه آموزش تمامی دانشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران حضوری شده اظهار کرد: در حال حاضر دانشجویان به صورت ۱۰۰ درصدی در کلاس‌ها حضور دارند. کلاس‌های مقاطع علوم پایه و فیزیوپات نیز حضوری شده و محدودیت‌های کرونایی در کلاس‌های آموزشی دانشگاه ما وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی ایران روند سابق ایام  کرونا را طی می‌کند، در حال حاضر کلاس‌های المپیاد به صورت مجازی برگزار می‌شود، روند برگزاری کلاس‌های ورزشی نیز مانند گذشته نیست و هنوز در دانشگاه قوت نگرفته است.

دبیرکل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با توجه به حضوری شدن آموزش، تمامی دانشجویان در دانشگاه حضور دارند و ظرفیت خوابگاه‌ها نیز به صورت صد درصدی تکمیل شده است، همین امر به شلوغی بیش‌ از اندازه خوابگاه‌ها منجر شده است. متاسفانه در چند سال اخیر تعمیرات و بازسازی چندانی در زمینه خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران صورت نگرفته است. خوابگاه امام علی(ع) که بزرگترین خوابگاه پسرانه دانشگاه است، در تابستان تعمیر خواهد شد.

وی افزود: برخی از خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران فرسوده هستند و تراکم دانشجویان نیز افزایش پیدا کرده است. خوابگاه شقایق دانشگاه به دلیل تعمیر تاسیسات بسته شده بود، شورای صنفی دانشگاه بازگشایی این خوابگاه را پیگیری می‌کند تا تعدادی از دانشجویان بتوانند در آنجا اسکان پیدا کند.

عبداللهی بیان کرد: متاسفانه ظرفیت اتاق‌های خوابگاه‌ها استانداردسازی نشده و ظرفیت هر اتاق بر اساس هر تعداد تختی که در آنجا جا بگیرد، تعیین خواهد شد و خبری از تعیین ظرفیت بر اساس متراژ نیست. 

وی درباره افزایش حقوق اینترن‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در بهمن و اسفند سال ۱۴۰۰ اینترن‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران در اعتراض به افزایش پیدا نکردن حقوقشان، در دانشگاه و بیمارستان تجمع کردند. افزایش حقوق اینترن‌ها شامل افزایش ۲۰ درصدی مصوب وزارت بهداشت و افزایش ۲۵ درصدی هیئت امنا بود. در حال حاضر افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارورزان پزشکی مصوب هیئت امنا، اعمال شده است اما ۲۰ درصد افزایش حقوق مصوب وزارت بهداشت در حقوق اینترن‌ها اعمال نشده است. 

این فعال صنفی دانشجویی خاطرنشان کرد: شورای صنفی نیز در نشریه‌ای تمامی پیگیری‌های شورا در راستای افزایش حقوق اینترن‌ها را پرداخت کرد، کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران به رئیس دانشکده، رئیس دانشگاه، معاون آموزشی و معاون دانشجویی وزارت بهداشت نامه نوشته و واریز حقوق خود را پیگیری کردند. کارورزان پزشکی با تجمع مطالبه افزایش حقوق خود را اعلام کردند که پس از آن تنها افزایش ۲۵ درصدی مصوب هیئت امنا اعمال شد، از طرفی حق‌الزحمه دانشجویان بخش کووید نیز هنوز پرداخت نشده است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1136777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =