بورس بر مدار صعود / شاخص کل ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحد افزایش یافت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز شنبه (۲۷ فروردین) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۳ هزار و ۶۸۴ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

پیش‌بینی بورس شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

صف خرید و فروش سهام در ۲۷ فروردین

در ساعت ۱۰:۰۵ شاخص کل بورس با رشد ۹ هزار و ۳۵۲ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۴۸۲ واحدی ایستاد.

امروز  شنبه (۲۷ فروردین) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۳  هزار و ۶۸۴ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحد قرار گرفت.

در ساعت ۱۰:۰۵ شاخص کل بورس با رشد ۹ هزار و ۳۵۲ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۴۸۲ واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲ هزار و ۹۱۴ واحدی در ارتفاع ۳۸۵ هزار و ۸۷۸ واحدی قرار گرفته است.

سه نماد فولاد، فملی و شتران بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس داشته است. خگستر، شستا و خودرو پرتراکنش‌ترین نماد این دقایق بازار هستند.
شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۱۳۱ واحدی در ارتفاع ۲۰ هزار و ۱۶۹ واحدی قرار گرفت. آریا بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس در این دقایق داشته است.

 افزایش ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحد همراه شد.

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با رشد ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحد به رقم یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۶۶۸ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۴۶۷۵ واحد به رقم ۳۸۷ هزار و ۶۳۹ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۸۴۴ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸.۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۸۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۴۶۶۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۹۳ صدم درصد رشد کردند.

این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۲ درصد رشد داشتند. شاخص آزاد شناور ۹۲ صدم درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس فقط ۹۸ صدم درصد تقویت شد و شاخص بازار دوم بورس ۸۷ صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت تهران، گروه مپنا، مخابرات ایران و پالایش نفت بندرعباس بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۲۰۹ واحد افزایش به رقم ۲۰ هزار و ۲۴۷ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۲۸ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس هم ۳۴۳ هزار میلیارد تومان شد.

معامله گران در فرابورس امروز بیش از ۲.۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۳۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۴۹۰۸ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای آریاساسول، پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی مارون و ذغال سنگ پروده طبس بیشترین اثر افزایش بر شاخص فرابورس را داشتند.

به گزارش فارس، بر اساس اعلام شرکت بورس از ۲۹ فروردین قرار است دامنه نوسان یک درصد اضافه شود، یعنی نوسان روزانه نمادها بعلاوه ـ منهای ۶ درصد خواهد شد. این وعده‌ای است که عشقی رئیس سازمان بورس سال گذشته ارائه کرد که هر فصل دامنه نوسان به صورت متقارن یک درصد اضافه شود تا به سقف نهایی بعلاوه ـ منهای ۱۰ درصد روزانه برسد. این امر در جهت افزایش نقدشوندگی بازار به شمار می‌رود.

کد خبر: 1136786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =