«دیوار» جولانگاه متقلبان علمی/ با ۳۴ میلیون تومان رزومه دکتری خود را تقویت کنید!

داوطلبان کنکور دکتری برای افزایش شانس قبولی و تقویت رزومه خود در مصاحبه می‌توانند باید سر کیسه را شل کرده و ۳۴ میلیون تومان ناقابل به حساب یک موسسه واریز کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همه ما وقتی روزی «پول لازم» می‌شویم و دستمان به هیچ جایی بند نیست؛ ناخودآگاه به فکر فروش وسیله قیمتی می‌افتیم یا می‌خواهیم تا با استفاده از استعداد و هنری که داریم،   پول جور کنیم. پیدا کردن مشتری هم فوت و فن خاص و خود را دارد و با توجه به گسترش فضای مجازی در این روزها چندان دشوار به نظر نمی‌رسد. مثلا همین ۱۰ سال پیش چه کسی فکرش را می‌کرد موسسه‌های پایان‌نامه نویسی کل تشکیلاتی که در خفا داشتند را به فضای مجازی بیاورند، به راحتی در اینستاگرام پیج بزنند یا در سایت «دیوار» به دنبال مشتری باشند؛ در نهایت هیچ نهادی هم بر فعالیتشان نظارت نکند.

مدت‌هاست که مسئولان شعار برخورد با تقلب علمی و پایان‌نامه نویسی را سر می‌دهند، حتی در برنامه پیشنهادی محمدعلی زلفی گل بر «توجه به پروژه‌های کلان ملی مبارزه با تقلب در تهیه آثار علمی توجه به کارآفرینی دانشجویان، اساتید و تقویت شرکت‌های دانش بنیان» تاکید شده است. گاه‌گاهی خبری از شناسایی و پلمپ چندین موسسه‌هایی که در این زمینه فعال هستند، منتشر می‌شود؛ اما گویا نه تنها این روش مقابله با متخلفان به جلوگیری از فعالیت آنان منتهی نمی‌شود؛ بلکه هر روزه شاهد افزایش آگهی‌های تبیغاتی این گروه‌ها هم در فضای مجازی و هم در دنیای واقعی هستیم.

حال که بازار کنکور دکتری با اعلام نتایج و آغاز انتخاب رشته داوطلبان داغ است، سودجویان هم به میدان آمده‌اند تا از «آب گل آلود، ماهی بگیرند» و با تبلیغات درباره نوشتن مقاله و کتاب حسابی پول به جیب بزنند. ایسکانیوز در تماس با یکی از این موسسات شرایط و نرخ «تقویت رزومه دکتری، چاپ مقاله و کتاب» را بررسی کرده است.

با ۳۴ میلیون تومان رزومه دکتری خود را تقویت کنید!

در سایت دیوار آگهی با عنوان «تقویت رزومه مصاحبه دکتری چاپ کتاب و مقاله» ثبت کرده، حتی اسم موسسه پژوهشی و آموزشی «ا.م» هم در آگهی آورده؛ موسسه‌ای که به گفته خودش ۱۵ سال سابقه فعالیت دارد و آماده است تا خدمات لازم برای تقویت رزومه برای مصاحبه داوطلبان دکتری ۱۴۰۱ را انجام دهد. 

«دیوار» جولانگاه متقلبان علمی/ با ۳۴ میلیون تومان رزومه دکتری خود را تقویت کنید!

حتی این موسسه سایت هم دارد؛ اما در سایت خبری به صورت سربسته به مقاله نویسی و پایان‌نامه نویسی اشاره کرده؛ خودشان پایان نامه‌نویسی را «مشاوره پایان نامه» تعبیر کرده‌اند؛ یعنی یک استاد مشاور در تمام مراحل انجام پایان نامه از انتخاب موضوع تا روز دفاع کنار شما هست. مقاله نویسی را هم «همکاری نگارش مقاله» معنا کرده‌اند؛ به قول خودشان ترجمه انگلیسی، تحلیل آماری، کد نویسی مقاله شما را در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت انجام می‌دهیم.

«دیوار» جولانگاه متقلبان علمی/ با ۳۴ میلیون تومان رزومه دکتری خود را تقویت کنید!

پس از چندین بوق آزاد تلفن را برمی‌دارد؛ می‌گویم برای آگهی دیوار تماس گرفته‌ام. بدون اینکه خودش را معرفی کند نام رشته تحصیلی‌ام را می‌پرسد. صادقانه پاسخ می‌دهم: «مهندسی معماری داخلی»

۷ خدمت برای مشتریانشان در نظر گرفته‌اند، نمره هر خدمت در مصاحبه، سقف امتیاز و هزینه آن نیز از پیش مشخص شده است؛ این موسسه حتی به شما می‌گوید که هر خدمت را تا چه مدت زمانی به شما تحویل خواهد داد.

مثلا نوشتن کتاب در مصاحبه دکتری ۴ نمره دارد و این موسسه برای نوشتن آن یک ماه زمان صرف می‌کند، داوطلبان کنکور دکتری فقط کافی است کمی سرکیسه را شل کنند و ۵ میلیون تومان بپردازند. نوشتن یک مقاله علمی پژوهشی با نمره ۵، برای داوطلبان ۱۴ میلیون تومان آب می‌خورد. بیشترین امتیاز، مبلغ و مدت زمان مربوط به نوشتن و پذیرش مقاله ISI است، مصاحبه دکتری ۷ امتیاز دارد، نوشتن آن ۲ ماه طول می‌کشد و ۱۵ میلیون تومان ناقابل تمام می‌شود. 

باقی خدمات و مبالغ این موسسه در جدول زیر آمده است:

«دیوار» جولانگاه متقلبان علمی/ با ۳۴ میلیون تومان رزومه دکتری خود را تقویت کنید!

این موسسه استخراج کتاب و مقاله از پایان نامه دانشجو را برای جذب مشتری بیشتر به صورت رایگان انجام می‌دهد. امکان حضور برای عقد قرارداد در موسسه وجود دارد؛ حتی پرداخت اقساطی مبلغ قرار داد نیز ممکن است؛ به طوری که متقاضی می‌تواند کل مبلغ قرار داد را در سه قسط به این موسسه پرداخت کند.

 همه ما وقتی روزی «پول لازم» می‌شویم و دستمان به هیچ جایی بند نیست؛ اما بهتر است از استعداد و هنرمان در مسیر درست به کار بگیریم. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1136826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =