زاینده رود در اصفهان جاری شد + فیلم

شب گذشته پس از تجمیع آب پست سد نکوآباد، ساعت ۱:۳۰ امروز _شنبه بیست‌وهفتم فروردین_ آب از سد نکوآباد با خروجی ۲۰.۵ مترمکعب بر ثانیه به سوی اصفهان رهاسازی شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زاینده رود که برای آبیاری نوبت سوم کشاورزان شرق و نوبت اول کشاورزان غرب اصفهان جاری شده حالا به شهر اصفهان رسیده تا زمین های کشاورزی لبی تر کنند.

بیشتر بخوانید

تالاب‌های خشک شده کانون گرد و غبار می‌شوند / نقش سدسازی ترکیه و اشتباهات وزارت نیرو در وضعیت فعلی

آخرین بار در نوروز ۱۴۰۱، آب رودخانه زاینده‌رود با هدف آبیاری زمین‌های کشاورزان شرق اصفهان در نوبت دوم کشت پاییزه بازگشایی شد. پیش از آن و بنا بر توافق حاصل شده در مذاکرات چهارجانبه، مقرر شده بود که دوازدهم بهمن ۱۴۰۰، زاینده‌رود برای کشاورزان شرق اصفهان بازگشایی و در صورتی که حجم سد به مقدار مناسب برسد، زاینده‌رود در فروردین‌ماه نیز برای باغات و کشاورزان غرب اصفهان جاری شود.

در تاریخ پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۱، خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافت و آب به مدت ۱۰ روز در رودخانه جاری شد. به گفته کشاورزان شرق اصفهان این مدت برای آبیاری کشت انجام شده کافی نبود و کشاورزان خواستار جاری ماندن زاینده رود شدند اما خروجی سد زاینده‌رود از شامگاه شانزدهم فروردین ماه کاهش یافت.

در نهایت از شامگاه بیست‌وپنجم فروردین ماه خروجی آب از سد زاینده‌رود افزایش یافت و طبق برنامه‌ریزی آب از سد زاینده‌رود به کشاورزان غرب اختصاص داده خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان میزان ذخیره کنونی سد زاینده‌رود ۳۶۸ میلیون مترمکعب است و میزان حجم آب ورودی به این سد حدود ۸۲ متر مکعب بر ثانیه است و رهاسازی آب برای باغات غرب به مدت ۹ روز از سد زاینده رود ادامه خواهد یافت.

خروجی آب از سد زاینده‌رود هم چنین به مدت ۱۰ روز برای کشت کشاورزان شرق افزایش خواهد یافت.

شب گذشته پس از تجمیع آب پست سد نکوآباد، ساعت ۱:۳۰ امروز _شنبه بیست‌وهفتم فروردین_ آب از سد نکوآباد با خروجی ۲۰.۵ مترمکعب بر ثانیه به سوی اصفهان رهاسازی شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1136899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =