شرط طالبان برای بازگشایی مدارس دخترانه

سخنگوی آموزش و پرورش طالبان گفت: هرگاه مطابق شریعت، رسم و رواج و فرهنگ افغانی لباسی برای مدارس طراحی شود، آنگاه براساس حکم رهبری امارت اسلامی مدارس آغاز به کار خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ملاعبدالغنی برادر» معاون اول نخست وزیر طالبان با اظهار اینکه در رابطه با بازگشایی مدارس دخترانه بالاتر از کلاس ششم کارهایی در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد که این مدارس بزودی در سراسر افغانستان بازگشایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید

سفارت ایران در کابل گلباران شد

براساس وعده‌های سابق طالبان قرار بود تمام مدارس دخترانه افغانستان ۳ فروردین پس از ۷ ماه تعطیلی بازگشایی شود اما طالبان با اعلام تصمیمی ناگهانی از بسته ماندن مدارس دخترانه در سطوح متوسطه و دبیرستان خبر داد.

«عزیز احمد ریان» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش طالبان در بیانیه‌ای مشکل بازگشایی مدارس را در عدم توافق بر سر پوشش مدارس دخترانه در این سطوح خواند.

وی تصریح کرد: «هرگاه مطابق شریعت، رسم و رواج و فرهنگ افغانی لباسی برای مدارس طراحی شود، آنگاه براساس حکم رهبری امارت اسلامی مدارس آغاز به کار خواهند کرد.»

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش طالبان اخیراً نیز تاکید کرده بود که بازگشایی مدارس دخترانه از صلاحیت‌های رهبری طالبان است و درصورت تایید از بالا مدارس فوراً بازگشایی خواهد شد.

انتهای پیام/.

کد خبر: 1136901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =