ظرفیت ۴۲۹ نفری رشته‌های آزمون دستیاری فوق تخصصی/ ظرفیت پذیرش بومی مناطق محروم اعلام شد

ظرفیت رشته‌های فوق تخصصی دانشگاه های علوم پزشکی سی ونهمین دوره آزمون پذیرش دستیاری فوق تخصصی سال ۱۴۰۱ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ظرفیت رشته های فوق تخصصی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی برای سی ونهمین دوره آزمون پذیرش دستیاری فوق تخصصی سال ۱۴۰۱ اعلام شد. بر این اساس ۴۲۹ دانشجو در ۱۸ دانشگاه علوم پزشکی در ۲۶ رشته تحصیلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی پذیرفته خواهند شد.

جزئیات ظرفیت پذیرش رشته‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی در جدول زیر آمده است:

ظرفیت ۴۲۹ نفری رشته‌های آزمون دستیاری فوق تخصصی/ ظرفیت پذیرش بومی مناطق محروم اعلام شد

ظرفیت پذیرش بومی در ۲۵ رشته تحصیلی با اولویت مناطق محروم

همچنین ظرفیت پذیرش بومی در ۲۵ رشته تحصیلی با اولویت مناطق محروم سی ونهمین دوره آزمون پذیرش دستیاری فوق تخصصی نیز اعلام شده، این جدول نشان دهنده نیاز هر استان یا شهرستان به سهمیه بومی مناطق محروم در رشته های مختلف مورد نیاز است.

داوطلبان با سهمیه بومی که نسبت به انتخاب کد ر شته محلهای مناطق محروم اقدام می کنند، لازم است علاوه بر انتخاب دانشگاه محل تحصیل، محل تعهد خود مبتنی بر استان محل تعهد را نیز انتخاب کنند. به عنوان مثال اگر داوطلب متقاضی رشته گوارش و کبد بالغین بوده و بومی استان فارس است در فرم انتخاب رشته محل علاوه بر انتخاب دانشگاه‌ها، باید محل تعهد یک و یا چند مورد به دلخواه از جهرم، فسا، و لرستان را انتخاب کند.

داوطلبان دارای سهمیه بومی می بایست توجه کنند تنها در صورتی می توانند رشته محلی را به صورت محروم انتخاب کنند که در جدول ظرفیت پذیرش دانشجویان بومی با اولویت مناطق محروم، استان محل تعهدشان در رشته آنها اعلام نیاز کرده باشد و می توانند محل تحصیل را به دلخواه در تمامی دانشگاه‌های اعلام شده انتخاب کنند.

داوطلبان برای مشاهده ظرفیت هر منطقه می‌توانند اینجا کلیک کنند.

زمان انتخاب محل در سی و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی

انتخاب محل سی و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل می بایست با وارد کردن کد رهگیری و با در نظر گرفتن جدول ظرفیت نهایی آزمون و جدول ظرفیت پذیرش دانشجویان بومی با اولویت مناطق محروم نسبت به انتخاب اولویت های محل تحصیل خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =