ماجرای درگیری اهالی محله مولوی و دانشجویان امیرکبیر/ دانشجویان احساس ناامنی می‌کنند

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر به تشریح ماجرای درگیری اهالی محله مولوی و دانشجویان امیرکبیر پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چندی پیش برخی از اهالی محله منطقه مولوی تهران در اعتراض به تاسیس خوابگاه پسرانه‌ دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک) مقابل خوابگاه تجمع کردند، این تجمع منجر به درگیری و زد و خورد بین اهالی محله، حراست دانشگاه و دانشجویان شد.

از قرار معلوم مردم محل نسبت به مشرف بودن خوابگاه به خانه‌هایشان و سیگار کشیدن دانشجویان پسر با شلوارک و زیرپوش در بالکن اعتراض داشتند. شنیده‌ها حاکی از آن است که مردم محل از همان ابتدا مخالف ساخت خوابگاه بودند اما به آن‌ها اعلام شده که قرار است دانشجویان متاهل ساکن خوابگاه شوند. از طرفی فرهنگ مردم محل، پذیرای تعداد بسیاری از دانشجویان پسر نیست و مشکلاتی را برای دانشجویان ایجاد کرده است.

بسیاری از دانشگاه‌ها با حضوری شدن آموزش از ۱۴ فروردین، با مشکل کمبود خوابگاه مواجه شده بودند. دانشگاه امیرکبیر ۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ مصوبه‌ای تصویب کرد که بر اساس آن دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ باید در دانشگاه حاضر شوند و تا عید فطر در دانشگاه بمانند، پس از اینکه آموزش دانشجویان این مقاطع به اتمام رسید، دانشجویان مقطع کارشناسی به دانشگاه بروند. این تصمیم مسئولان دانشگاه عاقلانه بود اما گویا بر اساس تاکید مسئولان بالادستی در زمینه حضوری بودن آموزش، دانشجویان مقطع کارشناسی نیز زودتر از موعد اعلام شده در دانشگاه حاضر شدند. 

حضور دانشجویان کارشناسی در دانشگاه، منجر به ایجاد مشکل در زمینه اسکان دانشجویان خوابگاهی شد. دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با ایسکانیوز با بیان اینکه دانشگاه  با کمبود خوابگاه مواجه است اظهار کرد: به جز خوابگاه‌هایی که مورد استفاده قرار گرفته است، برخی از خوابگاه‌های این دانشگاه فروخته شده و برخی دیگر تجهیز نشده بودند، با حضوری شدن دانشگاه‌ها مسئولان مجبور شدند دانشجویان کارشناسی ارشد را به صورت موقت خوابگاه ناصرالاسلامی منتقل کنند تا در اسرع وقت تدبیری برای اسکان این دانشجویان در نظر گرفته شود. 

دانشجویان اعتراضات خود را در زمینه انتقال دانشجویان کارشناسی ارشد به خوابگاه ناصرالاسلامی را به شورای صنفی منتقل کردند. گویا قرار بوده این خوابگاه به دانشجویان متاهل اختصاص پیدا کند. به دلیل محل قرارگیری این خوابگاه، مشکلاتی برای دانشجویان ایجاد شد. به گفته آورین بهرامی، این موضوع توسط شورای صنفی به معاون امور دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر منتقل شد. خوابگاه از طرف دکتر ناصرالاسلامی این خوابگاه را وقف و تاکید کرده این خوابگاه حتما باید به دانشجویان نخبه پسر ارائه شود.

گویا تاکنون تلاش‌های مسئولان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای اسکان دانشجویان متاهل در این خوابگاه بی‌نتیجه مانده؛ مسئولان از دکتر ناصرالاسلامی درخواست کردند در صورت امکان دانشجویان متاهل در این خوابگاه ساکن شوند تا هیچ‌گونه مشکلی ایجاد نشده و مباحثی که اهالی منطقه در زمینه دانشجویان پسر مطرح می‌کردند، رفع شود اما وی با این موضوع مخالف و اعلام کرد من خوابگاه را برای دانشجویان پسر نخبه وقف کردم و اگر با این موضوع مشکل دارید، خوابگاه را تحویل دهید تا این خوابگاه در اختیار دانشگاه تهران قرار بگیرد.

بسیاری از دانشجویان خوابگاه ناصرالاسلامی به دلیل تکمیل نشدن خوابگاه، با مشکلات سخت افزاری مواجه هستند. دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این باره خاطرنشان کرد: بر اساس پیگیری‌های شورای صنفی، مسئولان دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دنبال راهکاری برای حل این مشکل هستند. در زمینه تعداد افرادی که در خوابگاه ناصرالاسلامی ساکن هستند، مشکلی وجود ندارد و ظرفیت زیادی برای اسکان دانشجویان موجود است. اما این خوابگاه در محله‌ای قرار گرفته که از خوابگاه دور است و دانشجویان در آنجا احساس ناامنی می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =