کنکور دکتری| دانشجویان دکتری در چه شرایطی از ادامه تحصیل محروم می‌شوند؟

شرایط محرومیت از ادامه تحصیل دانشجویان در دوره دکتری اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شرایط محرومیت از ادامه تحصیل دانشجویان در دوره دکتری اعلام شد. بر اساس تبصره ۱۸ این آیین‌نامه، در صورتی که رساله دانشجو غیرقابل قبول ارزیابی شود، بنا به تشخیص هیئت داوران، دانشجو مجاز است طی حداکثر شش ماه، به شرط اینکه مدت مجاز تحصیل بیشتر نشود، اصلاحات لازم را در رساله به عمل آورد و صرفا برای یک بار دیگر از آن دفاع کند. حال اگر رساله دانشجو با رعایت تبصره ۱۸ و دفاع مجدد «غیر قابل قبول» ارزیابی شود، دانشجو از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.

دانشجویان دکتری در چه شرایطی از ادامه تحصیل محروم می‌شوند؟

 بر اساس ماده ۱۲ آیین‌نامه دکتری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در صورتی که میانگین کل نمره‌های درسی دانشجو کمتر از ۱۶ شود از ادامه تحصیل در دوره دکتری محروم خواهد شد.

بر اساس تبصره ۲۰ آیین نامه دکتری وزارت علوم، در صورتی که دانشجو بنا به عللی خارج از اختیار خود و یا بروز مشکلات غیرقابل پیش‌بینی، در حداکثر مدت مجاز موفق به اتمام تحصیل نشود، به پیشنهاد استاد راهتمای دانشجو و تایید شورای موسسه، کمیسیون بررسی موارد خاص بر حسب مورد با حضور استاد راهنما، وضعیت دانشجو را بررسی می‌کند و متناسب با فعالیت‌های کمی و کیفی و علمی دانشجو، در مورد مدت و نحوه ادامه تحصیل یا اخراج او تصمیم‌گیری خواهد کرد، بر این اساس مدت مذکور جزو حداکثر مجاز تحصیل دانشجو محسوب می‌شود.

محرومیت دانشجویان دکتری از تحصیل در صورتی که مدت تحصیل دانشجو با رعایت تبصره ۲۰ به پایان برسد، ممکن است. 

بر اساس تبصره ۱۴ این آیین‌نامه، چنانچه میزان پیشرفت فعالیت‌های پژوهشی دانشجو در شیوه پژوهشی از سوی کمیته راهبری غیرقابل قبول سنجیده شود، تنها یک نیمسال به وی فرصت داده خواهد شد تا روند فعالیت‌های پژوهشی خود را به سطح قابل قبول ارتقا دهد، در غیر این صورت از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.

در صورتی که صلاحیت علمی دانشجو برای استمرار فعالیت پژوهشی پس از ۲ ارزیابی جامع (با رعایت تبصره ۱۴) احراز نشود، دانشجو از نحصیل در دوره دکتری محروم خواهد شد.

بر اساس تبصره ۲۱ آیین نامه دکتری وزارت علوم، در صورت محروم شدن یا انصراف دانشجو از ادامه تحصیل در دوره دکتری، موسسه مجاز است با رعایت ضوابط و مقررات مربوط، صرفا گواهینامه‌ای را بر اساس کارنامه تحصیلی دانشجو صادر کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =