هشدار حماس به اشغالگران درباره مسجدالاقصی

همزمان با یورش امروز نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان به صحن‌های مسجدالاقصی، جنبش حماس بیانیه هشدارآمیز جدیدی صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، در پی یورش صبح امروز صدها نظامی صهیونیست به صحن‌های مسجدالاقصی و تلاش برای بیرون کردن نمازگزاران فلسطینی و تدارک برای ورود شهرک‌نشینان صهیونیست، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، بار دیگر با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن به تل‌آویو هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی شهاب، جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «مسجدالاقصی خط قرمز است و رژیم اشغالگر مسئولیت تجاوز به نمازگزاران و دادن اجازه به اشغالگران برای هتک حرمت به صحن‌های آن را بر عهده دارد.ما این رژیم را مسئول حمله به نمازگزاران داخل مسجد الاقصی و پیامدهای اجازه دادن به شهرک نشینان برای یورش و هتک حرمت به صحن‌های آن می دانیم که تحریکی برای احساسات مردم فلسطین، عربها و همه مسلمانان است».

در ادامه این بیانیه آمده است: تداوم حمله به معتکفان و نمازگزاران و حرمت زمان و مکان در بیت‌المقدس، برای رژیم اشغالگر و شهرک نشینان آن نتیجه معکوس خواهد داشت. مردم ما در مقابل اشغالگر و جنایات آن در همه عرصه ها محکم خواهند ایستاد و  دستهایشان برای دفاع از بیت المقدس و مسجد مبارک الاقصی همچنان بر ماشه باقی خواهد ماند و نقشه‌های شوم اشغالگران را به هر قیمتی که باشد خنثی خواهند کرد.

بیت‌المقدس و از جمله صحن‌های مسجد الاقصی که از جمعه گذشته،  شاهد شدیدترین درگیری‌ها در یک سال گذشته میان نظامیان صهیونیست و نمازگزاران فلسطینی است، از صبح امروز (یکشنبه) نیز شاهد یورش اشغالگران  است.

این در حالی است که مقاومت فلسطین طی چند روز اخیر در خصوص هرگونه تشدید تنش در بیت‌المقدس به اشغالگران بارها هشدار داده است و حتی دیروز، «هارون ناصر الدین» عضو دفتر سیاسی حماس و یکی از مقامات دفتر امور بیت المقدس در خصوص تجاوز به مسجد الاقصی یا اجازه دادن به شهرک نشینان برای قربانی کردن در داخل صحن‌های آن، به رژیم صهیونیستی گفت: «حماس به میانجی‌ها اطلاع داده است که هر گونه قربانی در مسجد الاقصی، به منزله اعلان جنگ است و [عملیات] شمشیر قدس-۲، بسیار شدیدتر از [شمشیر قدس] قبلی است».

روز گذشته همچنین جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که قدس و مسجدالاقصی خط قرمز بوده و دست مقاومت روی ماشه است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1137002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =