تعداد زورخانه‌های دانش آموزی افزایش می‌یابد

مسئول تربیت بدنی و سلامت مدارس سما با بیان اینکه تعداد زورخانه‌های دانش آموزی در هر استان افزایش می‌یابد، گفت: جشنواره پلاگینگ در راستای احترام به محیط زیست و جلوگیری از تخریب کمتر محیط زیست از ۱۴ تا ۲۲ اردیبهشت تا یک هفته در تمامی استان‌ها فعال می‌شود.

 به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، تاکنون ۸۴ کشور عضو فدارسیون بین‌المللی ورزش‌های زودخانه‌ای و کشتی‌های پهلوانی هستند که اولین مسابقات با تولیت سازمان سما و حوزه تربیت بدنی سما برگزار می‌شود. این اقدام فرصت مناسبی برای توسعه این رشته ورزشی در دنیا و فاز دانش آموزی و ورزشی است. در مدارس سما استعدادیابی از دیگر اهداف این سازمان محسوب می‌شود که استعدادیابی با حضور چند نفر از اعضای فدراسیون‌های ورزشی در سازمان سما برگزار می‌شود.

جمشید همتی، مسئول تربیت بدنی و سلامت مدارس سما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات برای توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: راه‌اندازی ورزش‌های زورخانه‌ای دانش آموزی از اهمیت برخوردار است. مدارس سما به عنوان قطب زورخانه‌های دانش آموزی در پی ایجاد یک زورخانه دانش آموزی در هر استان هستند. علاوه‌بر زورخانه‌های دانش آموزی آکادمی بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای با کمک فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای راه اندازی شده است. در این آکادمی بین‌المللی سعی شده تا دانش آموزان از دیگر کشورها بتوانند ورزش‌های مورد علاقه خود به ویژه ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی را بیاموزند.

جشنواره کاراته مرداد سالجاری برگزار می‌شود

مسول تربیت بدنی و سلامت مدارس سما ادامه داد: بر اساس برنامه‌های مشخص در تابستان جشنواره بین المللی کاراته  با حضور چند کشور در فاز دانش آموزی در مرداد ماه برگزار می‌شود.  علاوه‌برآن راه اندازی آکادمی تخصصی و مجوز برخی از مدارس سما در استان‌ها اخذ شده و برخی دیگر از استان‌ها هم تا پایان ماه مبارک رمضان مجوزهای لازم را اخذ کرده است.

همتی با بیان اینکه باشگاه ورزشی سما در استان‌ها راه اندازی می‌شود، افزود: در زیرمجموعه این باشگاه آکادمی راه اندازی می‌شود، طبیعتا به تناسب هر استان و ظرفیت‌های موجود آکادمی‌های تخصصی ورزشی برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات دانش‌آموزی با ایجاد برنامه‌های اصلی

مسول تربیت بدنی و سلامت مدارس سما درباره استقبال دانش آموزان از رشته‌های ورزشی ادامه داد: با توجه به امکانات موجود در استان رشته‌های ورزشی مورد علاقه دانش آموزان مشخص می‌شود. برای مثال در استان یزد رشته ورزشی حاکی روی چمن راه اندازی شده است یا در شمال کشور رشته ورزشی متناسب با شرایط آن خطه مورد توجه دانش آموزان قرار گرفته است.

ورزش‌های مورد علاقه پسران و دختران را بشناسید

همتی با بیان اینکه ۷۸۰ مدرسه سما به ارائه خدمات ورزشی به دانش آموزان پرداخته است، افزود: اغلب رشته‌های ورزشی همچون رشته‌های رزمی، تکواندو، کاراته، بستکبال، والیبال، هندبال مورد توجه پسران قرار گرفته است و برای دختران والبیال، کاراته و بستکبال افزایش مشارکت‌ها را شاهد هستیم.  درپی شناسایی رشته‌های ورزشی جدید هستیم تا بتوان استعدادها را شناسایی کرد.

جشنواره پلاگینگ برگزار می‌شود

مسول تربیت بدنی و سلامت مدارس سما از برگزاری جشنواره پلاگینگ خبر داد و افزود:  این رشته تحصیلی در سال ۲۰۱۶  در کشور سوئد آغاز شده است. این رشته ورزشی در راستای احترام به محیط زیست و طبیعت با هدف جمع‌آوری زباله‌ها و تخریب کمتر محیط زیست و از ۱۴ تا ۲۲ اردیبهشت تا یک هفته تمامی استان‌ها فعال می‌شود.  این جشنواره در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود و یک منطقه از شهرستان انتخاب شده و دانش آموزان از طریق پیاده‌روی سریع کیسه در دست داشته زباله پسماند را جمع آوری می‌کند و تا  خط پایان به حرکت می‌پردازند. با کمک ادارات  کل ورزش و جوانان استان‌ها می‌توان فرهنگسازی در این زمینه انجام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1137042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • میلاد رستمی IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 0
      درود بر دکتر همتی عزیز و با لیاقت
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 0
      آفرین آقای دکتر