طالبان: در مقابل اشغالگر بی‌تفاوت نیستیم

سخنگوی وزارت دفاع طالبان در واکنش به حملات هوایی پاکستان، گفت که هیچ کشوری نباید افغان‌ها را بیازماید چراکه آنها در طول تاریخ ثابت ساخته‌اند که در برابر هیچ تجاوزگری بی‌جواب نمی‌مانند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت دفاع دولت موقت طالبان حملات هوایی پاکستان بر ولایات خوست و کنر ظالمانه خواند و هشدار داد که هیچ کشوری نباید افغان‌ها را مجبور به عمل بالمثل بسازد.

بیشتر بخوانید

 مجازات عجیب و غریب طالبان برای مرد روزه‌خوار + عکس

جمعه شب هواپیماهای پاکستانی بخش‌هایی از ولایت های خوست و کنر را بمباران کردند و بر اساس گزارش‌ها در نتیجه آن بیش از ۴۰ تن کشته شدند و نزدیک به ۲۰ تن زخمی شده‌اند.

«عنایت الله خوارزمی»، سخنگوی وزارت دفاع طالبان، گفت: «هیچ کشوری افغان‌ها را نه بیازماید و افغان‌ها را مجبور نسازد که عمل بالمثل نماید چون افغان‌ها در طول تاریخ ثابت ساخته اند که در برابر هیچ تجاوزگری بی‌جواب نمی‌مانند.»

وی افزود: حملات پاکستان بر بخش‌هایی از کشور یک عمل غیرانسانی و ظالمانه و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و اصول دیپلماتیک و حق همسایگی بود.

خوارزمی با محکوم کردن این حملات تاکید کرد که افغانستان بارها به کشورهای منطقه و همسایه خود اعلام کرده مشکلات تنها از راه‌های دیپلماتیک حل می‌شود.

سخنگوی وزارت دفاع طالبان خاطرنشان کرد که افغان‌ها همیشه از خاک، میهن و مردم خود در مقابل متجاوز و اشغالگر دفاع کرده و در مقابل آن بی‌تفاوت نیست.

در همین حال معترضان خشمگین در شهرستان غنی‌خیل ننگرهار صبح یکشنبه با سر دادن شعارهای ضد پاکستان، خواهان جلوگیری از تکرار حملات پاکستان بر خاک افغانستان شدند.

در همین حال روز شنبه نیز ساکنان ولایت خوست نیز اعتراضات مشابهی را راه اندازی کردند.

این حملات هوایی و موشک پرانی پاکستان بر خاک افغانستان با واکنش‌های گسترده‌ای رو به رو شده‌اند.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان این حملات را نقض حاکمیت ملی افغانستان خواند.

نماینده دائمی افغانستان در سازمان ملل متحد نیز آن را تجاوز علیه تمامیت ارضی افغانستان و نقض آشکار قوانین بین‌المللی خوانده است.

در این میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به این حملات واکنش‌های گوناگونی نشان داده و دفتر معاونت سازمان ملل متحد با نگرانی گفته است که غیرنظامیان نباید مورد حمله قرار بگیرند.

از سویی دیگر نیز منظور پشتین، رهبر "جنبش حفاظت از پشتون‌ها" و محسن داور عضو رهبری این جنبش نیز درباره این حمله‌ها ابراز نگرانی کرده اند.

منظور پشتین گفته است که علت سال‌ها جنگ در افغانستان، سیاست استراتژیک پاکستان است.

اما وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که نظامیان مرزی این کشور از خاک افغانستان هدف قرار گرفته و باجود تماس‌های مکرر با حکومت افغانستان این حملات ادامه داشته اند.

در این بیانیه آمده است که پاکستان به حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و استقلالیت افغانستان احترام دارد و خواهان همکاری با حکومت افغانستان است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1137078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =