حضور ۳۰ هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی

مراسم شب شعر و ضیافت افطاری با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، مدیرکل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و جمعی از مسئولین دانشگاه، سفرا، شعرا و مفاخر کشورهای دوست و همجوار در سالن همایش های غدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی در جمع دانشجویان اتباع این مجموعه بزرگ علمی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) بر برگزاری محافل انس با قرآن در ماه رمضان تأکید کرد و گفت: قرآن یک معجزه الهی است و ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن است و سعی ما بر این باشد تا ماه مبارک رمضان را از دست ندهیم، بهار قرآن را از دست ندهیم، چرا که از دست دادن بهار قرآن قابل جبران نیست.

وی در ادامه افزود: قرآن به عنوان یک کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص)، کتاب هدایت بشر به سر منزل مقصود است. رهنمودهای قرآن برای زندگی بهتر بشر و نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی و حتی بین المللی بشر غیر قابل انکار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه غیر دولتی است، تصریح کرد: از یک میلیون نفر دانشجوی این مجموعه بزرگ علمی حدود 30 هرار نفر دانشجوی غیر ایرانی در این دانشگاه در حال تحصیل می باشند که درصد بالایی از این دانشجویان غیر ایرانی از کشورهای عراق، افغانستان، سوریه و لبنان می باشند و البته حجم بالای دانشجویان اتباع از کشور افغانستان هستند.

دبیر هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی با تأسی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " اگر بتوانیم فضای مناسبی را برای دانشجویان افغانی فراهم کنیم یک وظیفه است و هیچ فرقی بین دانشجویان ایرانی و اتباع نیست." اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه خود می داند همانطور که جوانان عزیز ما می توانند در زمینه کسب علم و تحصیل رشد کنند، افتخار می کنیم که در خدمت جوانان و دانشجویان اتباع نیز هستیم و می توانیم زمینه رشد و تحصیل را برای دانشجویان غیر ایرانی فراهم کنیم.

آقامیری با قرائت قطعه شعری به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) به سخنان خود پایان داد.

انتهای خبر/

کد خبر: 1137135

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =