تداوم روند افزایش بورس / شاخص کل ۱۱ هزار و ۲۲۱ واحد رشد کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۱ هزار و ۲۲۱ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز سه شنبه (۳۰  فروردین) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با افت ۹۱۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

رکورد معاملات خرد بورس شکسته شد

صف خرید و فروش سهام در ۳۰ فروردین

در ساعت ۹:۳۵ دقیقه شاخص کل بورس به مدار صعودی بازگشت و با رشد ۱۱۵ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحد قرار گرفت.

 شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۵۶۰ واحد در ارتفاع ۳۹۸ هزار و ۳۳۵ واحدی قرار گرفت. سه نماد شبندر، شتران و وغدیر بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشته‌اند و شستا نیز پرتراکنش‌ترین نماد این دقایق بازار است.

شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۱۶ واحد در ارتفاع ۲۰ هزار و ۷۲۱ واحدی ایستاد. کرمان، قچار و تلیسه نیز پرتراکنش‌ترین نمادهای این دقایق فرابورس هستند.

 افزایش ۱۱ هزار و ۲۲۱ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۱ هزار و ۲۲۱ واحد همراه شد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی در پایان معاملات با افزایش ۱۱ هزار و ۲۲۱ واحد به رقم یک میلیون و ۵۱۳ هزار و ۶۴ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۲۷۹۸ واحد به رقم ۴۰۰ هزار و ۵۷۴ واحد رسید. ارزش شرکت‌های حاضر در بورس به بیش از ۶ میلیون و ۲۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از ۱۰.۴ میلیارد سهام،  حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۶۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۶۱۴۸ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، اما میزان رشد شاخص‌ها زیر یک درصد بوده به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در پایان معاملات با ۷۵ صدم درصد رشد کردند، این دو شاخص با معیار هموزن فقط ۷ دهم درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۸۶ صدم درصد، افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس ۶۳ صدم درصد و شاخص بازار دوم بورس ۸۹ صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران، بانک پارسیان، بانک ملت و پتروشیمی نوری بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز در پایان معاملات با رشد ۶۰ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۷۶۵ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۶۲ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش شرکت‌های بازار پایه به ۳۴۸ هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بیش از ۳.۲ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۵۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۶۷۲ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای صنعتی مینو، فولاد هرمزگان، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی مارون، بیمه اتکایی ایرانیان و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نماد پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشته است.

از روز گذشته که دامنه نوسان نمادها یک درصد اضافه شد، رشد بازار هم قابل توجه بود، البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که افزایش قیمت دلار در بازار آزاد این روزها رو به رشد است که در پیش‌بینی سودآوری شرکت‌های بورسی صادرات‌محور مؤثر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1137257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =