سربازی اختیاری بی‌معنی است/ برخی نمایندگان برای چند رای بیشتر این طرح را دنبال می‌کنند

فرمانده اسبق قرارگاه منطقه‌ای ارتش غرب کشور با اشاره به طرح سربازی اختیاری گفت: سربازی اختیاری بی‌معنی است. بعضی از نمایندگان برای چند رای بیشتر، این طرح را دنبال می‌کنند.

فریدون نوری در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ضمن تبریک روز ارتش در خصوص علت نامگذاری ۲۹ فروردین به این نام گفت: در همه دنیا معدود کشورهایی هستند که فاقد ارتش باشند. هر کشوری ایدئولوژی و نگاه خاص خود را دارد، اما همه آن ها یک ساختار دفاعی دارند که این ارتش‌ها برای حفاظت و حراست از مرزها و امنیت ملی استفاده شده‌ است. 

وی ادامه داد: در کشور ما نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زمانی که امام راحل(ره)  گزندهایی را متوجه ارتش دیدند، فرمان رژه ارتش در شهرها را در ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ صادر و این روز را به نام ارتش نام‌گذاری کردند. 

فرمانده اسبق قرارگاه منطقه‌ای ارتش غرب کشور با اشاره به این‌که حضور ارتش در کنار مردم امر پیروزی انقلاب را تسهیل کرد، افزود: در حوادث انقلاب ارتش با تمام وجود به انقلاب و مردم پیوست و باعث پیروزی شد؛ با این پیروزی، غربی‌ها متوجه شدند که منافع‌شان به خطر افتاده‌است و یکی از شرکای خاص خود را در منطقه از دست داده‌اند؛ مخصوصا آن‌که نظامی با شعار "نه شرقی و نه غربی"  روی کار آمده‌است. آن‌ها تنها راه پیش روی خود را حرکت موریانه‌ای برای نابودی نیروی دفاعی این مملکت دانستند؛ بنابراین با تحویل ندادن سلاح‌های خریداری شده، خالی کردن دست ارتش برای نابودی ساختار سازمانی و توان رزمی توسط افراد خائن، اقدام به تخریب ارتش کردند.

نوری در خصوص آغاز فعل و انفعالات عراق برای شروع جنگ تشریح کرد: زمانی ما سرگرم اتفاقات انقلاب بودیم، صدام حسین مشغول تجهیز و سازماندهی ارتش خود بود، به‌نحوی که شش ماه قبل از جنگ، در کنفرانس اتحادیه عرب رسما اعلام کرد می‌خواهم به ایران حمله کنم و زمانی که میدان را خالی دید دست به آغاز جنگ زد. 

 وی افزود: ارتش با عِده و عُده کم خود جنگ را در چند روز اول جنگ در مرزها متوقف کرد که آیندگان خواهند فهمید این ارتش با چه حُریت و شجاعت و شرافتی از ملت و نظام و تمامیت ارزی خود دفاع کرد و این دفاع، عراقی که خیال رسیدن شش روزه به تهران را داشت وادار به اعلام تمایل به صلح کرد. 

سرتیپ نوری بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در دفاع مقدس انصافا سنگ تمام گذاشت، به‌نحوی که پاسداران ما در دفاع مقدس می‌گفتند "ما آمده ایم که برنگردیم"؛ مشابه این نیرو در دنیا اصلا دیده نمی‌شود. 

فرمانده سابق قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش درباره تخریب‌ سپاه گفت: دشمنان در آن زمان ارتش را تضعیف می‌کردند؛ الان نیز شروع به تضعیف سپاه کرده‌اند، لذا باید مراقب آن بود که اگر نیروی دفاعی ضعیف شود، دشمن آماده حمله می شود. 

وی تاکید کرد: همین سپاه بود که در مقابل داعش ایستاد و اجازه نداد کشور ما آسیبی ببیند؛ همین موضوع موجب شد که دشمنان نتوانند وجود این سپاه را در منطقه تحمل کنند و بخواهند شروع به تضعیف آن کنند. آدم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود، ما یک‌بار گزیده شدیم و هشت سال جنگیدیم؛ حال باید مردم با هوشیاری مانع از نفوذ دشمن در اذهان شوند؛ هرچندمشکلاتی نیز در کشور وجود دارد که حل شدن است اما به سیاست تفرقه‌اندازی راه ندهیم.

این نظامی سابق در خصوص سربازی اختیاری گفت: سربازی اختیاری بی‌معنی است. بعضی از نمایندگان برای چند رای بیشتر،  این طرح را دنبال می‌کنند. اگر این کشور سرباز نداشته باشد، حوادث تلخ گذشته تکرار می‌شود. راه را برای نباید با این اقدامات راه تضعیف مواضع خودی را هموار کنیم. خدمت سربازی به ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده معظم کل قوا ارتباط دارد و یک نماینده در جایگاهی نیست که در این خصوص تصمیم گیری کند.

خبرنگار: سیدمحمدمهدی حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1137316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =