حمله را فراموش کن به دفاع بیاندیش

استراتژی بازی تدافعی هرچند همیشه تضمینی برای نباختن نیست اما سرآغازی برای پیروزی است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مربیان زیادی در دنیا با تاکتیک‌های دفاعی موفق شدند تیمهای تحت امر خود را به قهرمانی برسانند. نمونه بارز این مربیان را می‌توان اتوری هاگل بدانیم. ژوزه مورینیو و چند مربی نامدار دیگر نیز در این فرهنگ می‌توانند قرار بگیرند.

شیوه دفاع و دلخوش بودن به حداقل‌ها هرچند همیشه پاسخ مثبت نخواهد داد اما می‌تواند سرآغازی برای رسیدن باشد. زیرا تا اثبات به وقوع نپیوندد، اوج گیری و پرواز امکان پذیر نیست.

این شیوه را کارلوس کی‌روش و حتی برانکو ایوانکوویچ نیز تجربه کردند و به نتایج خوبی نیز رسیدند. در فصل جاری فرهاد مجیدی با جوان‌ترین بازیکنان تاریخ استقلال با همین متُد، صدرنشینی و شکست ناپذیری را تجربه کرده است.

حمله را فراموش کن، به دفاع بیندیش روشی است که می‌تواند علاوه بر ورزش و فوتبال در زندگی اجتماعی انسان‌ها نیز مصداق داشته باشد. عصر حاضر، زمان دفاع از معیارهایی است که اندک اندک به فراموشی سپرده شده است. دهه‌های اخیر را می‌توان به هجوم بی سابقه افکار و رفتاری تعبیر کنیم که افراد و به خصوص نسل جوان در آن بدون گرویی حمله می کنند و همیشه دچار ضد حملاتی می شوند که قادر نیستند با هیچ دروازبانی آن را دفع کنند.

جای تاسف است که دامنه این فرهنگ با وجود فضای مجازی از جوانان گذشته و میانسالان باتجربه و مردان و زنان نسل قدیم را نیز در برگرفته و در یک جمله کوتاه می‌توان گفت: هیچ چیز و هیچ کس در جای خود قرار نداشته و دفاع از ارزش‌ها جای خود را به حملات با احساسی می‌دهد که هدفی را دنبال نمی‌کند.

اگر فوتبال زندگی است و اگر شباهتی بی نظیر بین این دو مقوله مهم وجود دارد، باید به مدعیان بی برخورد و جماعتی که جنگ هفتاد دو ملت را برای رسیدن به مقصود در قاموس رفتاری خود جای داده‌اند، یادآوری کرد که حمله را فراموش کن به دفاع بیندیش.

حسن صانعی پور

کد خبر: 1137337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =