آقایان قمارباز بازی عوض شده

سعید شهرابی فراهانی*

گروه بین الملل ایسکانیوز - همان گونه که قابل پیش‌بینی بود، هر چه به روز جهانی قدس نزدیک‌تر می شویم، تنش‌ها و التهابات در سرزمین های اشغال شده توسط صهیونیست های جنایتکار به شکل تصاعدی افزایش پیدا می کند.  یکی از سوالاتی که در اذهان افراد پیگیر شکل گرفته است، حول نحوه عملکرد دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دور می زند: چه وقایعی رخ داده که که دستگاه‌های امنیتی صهیونیست با انباشت شکست های اطلاعاتی به ویژه در عمق سرزمین‌های اشغالی مواجه شده‌اند؟

در پاسخ به این سوال عوامل مختلفی را می توان بیان کرد و نباید هم چنین تحول امنیتی مهمی را به طور تک عاملی و یک بعدی تحلیل نمود لیکن برای رعایت اختصار؛ نگارنده به مسئله برآوردهای اطلاعاتی بسنده می کند. قطعاً ارگان‌های متعدد اطلاعاتی صهیونیست در صورتی که می‌توانستند تحلیل صحیحی از روند وقایع و کنش مقاومت به دست بیاورند؛ تحت هر شرایطی و با هر هزینه‌ای برای مهار تهدیدها و چالش‌های آن اقدام می کردند. از این نگاه، صهیونیست ها بیش از اینکه در جمع‌آوری پیدا و پنهان اطلاعات افت کرده باشند، در کشف تقاطع و گره‌ های متغیرهای تحلیلی دچار معضل اساسی هستند.

واقعیت غیرقابل انکار این است که با ترور ناجوانمردانه و شهادت فرماندهان پیروز محور مقاومت در پس از غلبه بر فتنه تروریسم تکفیری، منطق معادلات امنیتی در مقابله با رژیم صهیونیستی دگرگون شد. اگرچه دستور و اجرای ترور ظاهراً توسط آمریکا صورت گرفت لیکن از دیدگاه تمامی اجزای جامعه اطلاعاتی جمهوری اسلامی و بازوان آن در جبهه مقاومت؛ محال است که اسرائیلی ها در چنین اقدام سرنوشت سازی مداخله نداشته و نکرده باشند. بدیهی است که از ترور و فقدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس؛ طرف های مختلفی سود می بردند.  لذا برداشتی در جامعه اطلاعاتی مقاومت شکل گرفت که ترور حاج قاسم و ابومهدی؛ پایان یک پروژه حذف فیزیکی نیست بلکه آغاز یک سلسله تحرکات جدید برای تضعیف و مهار جدی مقاومت خواهد بود که به زودی طرف های منتفع از این امر را در کنار یکدیگر جمع خواهد کرد تا گام های پایانی برای غلبه بر محور مقاومت را بردارند. وقایعی نظیر امضای پیمان ابراهیم بین برخی از حکام منطقه و رژیم صهیونیستی؛ چندین ماه پس از شهادت فرماندهان ارشد محور مقاومت؛ نشان داد که تحلیل جامعه اطلاعاتی به بیراه نرفته است.

ضرورتی وجود ندارد که در اینجا به جزییات راهبردهای اصلی و جایگزین جبهه مقاومت برای خنثی نمودن پازل جدید محور غربی-عبری-عربی پرداخته شود. کافی است که قماربازان صهیونیست و همدستان آنان بدانند که بازی عوض شده است. اگر موساد در فکر امکان رزرو برای پایگاه‌های عملیاتی اربیل و باکو در ایستگاه‌های اطلاعاتی منامه، دبی، ابوظبی، مسقط و جدار شرقی ایران است، اشکالی ندارد! زمانی که طول، عرض و عمق منطقه عرصه نبرد اطلاعاتی و امنیتی شود؛ جامعه اطلاعاتی ایران و سرپنجه‌های توانمند مقاومت جهانی مستضعفین به سیا، MI6 و موساد می‌قبولاند که در شناخت و تحلیل خود تا چه اندازه‌ای دچار خطای فاحش هستند.

 تقدیم به ساحت قدس مظلوم مقتدر و رهبر آزادگان عالم حضرت امیرالمومنین امام علی ابن ابی‌طالب صلوات الله علیه و تمامی مجاهدان طریق الی الله به ویژه سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس 3 صلوات.

*کارشناس حوزه سیاسی، امنیتی و بین‌الملل

کد خبر: 1137402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =