وزارت بهداشت در برگزاری آزمون دستیاری ۴۹ به رای دیوان عدالت اداری عمل کند

شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت در بیانیه‌ای درباره تاریخ آزمون دستیاری پزشکی دوره ۴۹ از وزارت بهداشت خواست تا به قوانین صریح گذشته و رای دیوان عدالت اداری عمل کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت بیانیه‌ای درباره تاریخ آزمون دستیاری پزشکی دوره ۴۹/ وزارت بهداشت به قوانین صریح گذشته و رای دیوان عدالت اداری عمل کند

در ابتدای این بیانیه آمده است: در ماه‌های گذشته، حواشی زیادی پیرامون آزمون دستیاری پزشکی دوره ۴۹ به وجود آمده و در این خصوص پیام‌های زیادی به شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت وصول شده است. تعداد زیادی از داوطلبان این آزمون را دانشجویانی تشکیل می‌دهند که بنا بر قانون استریت، می‌توانند بدون گذراندن طرح مستقیماً در آزمون دستیاری پزشکی شرکت کرده و وارد مقطع تخصص شوند. متاسفانه در ماه‌های گذشته، پس از صدور دستور موقت دیوان عدالت اداری در خصوص تخلفات برگزاری آزمون دستیاری پزشکی دوره ۴۸، وزارت بهداشت اقدام به بروزرسانی منابع آزمون براساس مصوبه شورای آموزش پزشکی و تخصصی نکرده و طی ماه‌های اخیر با ادامه این روند، عملا داوطلبان را در شرایط بسیار بدی قرار داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تعداد زیادی از داوطلبان براساس تاریخ اعلامی وزارت بهداشت برنامه ریزی کرده‌اند و تعدادی دیگر براساس دستور موقت دیوان عدالت اداری و قوانین شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت! بهتر است که در چنین مواردی به مر قانون عمل شده و از مساعدت و مماشات با مسائل پرهیز شود. 

در این بیانیه تاکید شده است: شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت به تمامی طرف‌های ذی نفع، وزارت بهداشت، قوه قضاییه و شکات پیشنهاد می‌دهد تا براساس قوانین مصوب قبل و حق مکتسبه، در اسرع وقت تکلیف داوطلبان آزمون را مشخص کنند. زیرا بلاتکلیفی در چنین وضعیتی به نفع هیچکس نیست و در نهایت مدافعان مظلوم سلامت در این بین قربانی بی تدبیری‌ها خواهند شد. در نهایت قانون براساس فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، فصل الخطاب است و نباید از آن قصور شود. نگران هستیم که قانون شکنی تبدیل به یک رویه در نهادهای تصمیم گیرنده من جمله وزارت بهداشت شود و از این پس، در هر مسئله، مصلحت اندیشی کرده و براساس صلاحدید خود تصمیم بگیرند.

گفتنی است وزارت بهداشت با اصلاح مصوبه آزمون دستیاری و حذف بند «به روز بودن منابع آزمون» بر موضع خود مبنی بر عدم تغییر منابع  آزمون تاکید دارد به طوری‌که در آخرین موضع‌گیری خود اعلام کرد: دیوان عدالت اداری بر اساس مصوبات قبلی وزارت بهداشت مبنی بر این که منابع آزمون دستیاری هر ۲ تا ۵ سال یکبار باید تغییر کند، رأی به تغییر منابع آزمون داده بود که با حذف شرط سال و رفع نقص مصوبات، مشکل قدیمی بودن منابع حل شد و منابع آزمون دوره ۴۹ تغییری نمی‌کند.

اما داوطلبان معترض این آزمون معتقد هستند اصلاح مصوبه آزمون دستیاری پس از ابلاغ رای دیوان عدالت اداری صورت گرفته است ‌و وزارت بهداشت با اصلاح مصوبه این آزمون، به رای دیوان عدالت اداری عمل نکرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1137408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بی نام ! IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 0
      الان دیوان دستور موقت رو صادر کرد ؟؟؟